2 maj

Idag hade vi APT ute på jobbet, det bestämde jag. Tänkte att de kunde va skönt att en gång denna våren få sitta i solen. Höll på o bli galen idag på morgonen när jag såg mej i spegeln. Så blek att jag såg mer död än levande ut, sen e de mer än ett halvår sen håret var hos frisören, usch va trist o sliten jag såg ut. Har idag försökt hitta en dag i kalendern när de passar o klippa sej, lättare sagt än gjort. På en hel månad fanns det ingen passande dag, sen e de dags för flytt o semester, får se om det går få till överhuvudtaget.

Eftermiddagen i solen resulterade i en mycket snygg t-shirt bränna :)

Härom veckan justerades läget på tripp-trapp stolen. Numera e den trånga bygeln borttagen, stora killen sitter själv på stolen som de gör på dagis. Funkar hur bra som helst. Inte klokt vad han tar efter. Han fortsatte meka med mejsel o skruv resten av kvällen.



Jag e väldigt lik pappa på munnen när jag koncentrerar mej.

Usch o fy för den stress o press vi lever under just nu. Vill aldrig uppleva det igen. Man e ständigt orolig för hur allt ska lösa sej. Hinna få färdigt huset till inflytt samtidigt som vi jobbar. Idag började de me badrummen i huset. Imon ska vi träffa firman som ska göra putsen utvändigt. I Måndags kom köket, det står i garaget o väntar på o monteras upp. Väggar o tak e målat o golvet lagt i vårt sovrum, så i princip klart. En tapetbit som ska upp bara. Vi har grundmålat kök, matsal, vardagsrum, allrum o hall. Sen e två halva sovrum gjorda, färgen tog slut mitt i. Så totalt e de nog två rum o grundmåla kvar + garaget. Dit måste vi köpa mer spackel innan vi kan gå vidare.
Hela helgen fick vi hjälp av våra familjer. Guld värt. Nu blir det ytterligare fyra dagars jobb mellan fre-mån. Vi hoppas på o få mycket gjort då med.
Snart måste vi köpa en bil till med. Här hemma är det kaos. Inget hinns med. Usch, vad jag vantrivs. Belöningen för allt slit kommer förhoppningsvis infinna sej när vi äntligen får flytta in.




Lilleman e ordentligt fökyld här me snor, hosta o slem. Idag var han på BVC med pappa på 18 månaders kontroll. Sprutan fick dock vänta på grund av förkylningen.

Efter att jag hämtade lilleman på dagis idag cyklade vi ner o tog en glass på stan, supermysigt o skönt i det fina vädret.




Ikväll har Tony varit på besök o spelat boll med oss på innegården. Underbara vår!



Tony, sparka en hög boll!



Kombinationen räkna o hoppa e nåt som e uppskattat av EeEe som han numera kallar sej själv:


Kommentarer
Postat av: karin

fint ni får det!! o lillegubben e så stor nu.. min telefon e helt störd.. måste skaffa en ny.. blöö... jag ser idag ut som en kräfta.. solen var mkt starakare igår än vad jag tänkt. puss nu till nutrilett

2012-05-04 @ 11:15:19
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Spännande att få se huset färdigt sen!!! Härliga filmer på sötpojken!!!

Puss

2012-05-05 @ 00:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0