29 mars

Idag var Edvin o jag med om nåt riktigt otäckt, nåt som gjorde mej påmind om hur skört livet är.

Vi tog bussen ner till stan o hoppade av vid rådhusparken. Vi stannade på gågatan strax innan bron som går över kanalen. Lilleman fick hoppa ur vagnen o jag stod o fixade me hans jacka o rättade till byxor o mössa. Jag hör en buss tuta frenetiskt o tittar upp, samtidigt kommer en person springande mot oss.
En halvmeter ifrån mej, Edvin o barnvagnen ser jag bakänden på en lastbil som håller på o backa på oss. Vi får slänga oss åt sidan. Lilleman blev vettskrämd o började skrika. En snäll gammal gubbe som sett hela händelsen kom direkt fram till oss. Då kom chocken. Jag började störtböla. Den snälla gubben kramade om mej o pratade en stund. Personen i lastbilen som stannat en bit bort kom fram o bad så mycket om ursäkt. Han berättade att han inte sett oss och att han hade blivit bländad av solen i backspegeln, han kände sej verkligen dum. Vi va kvar en lång stund där händelsen inträffade innan jag kunde gå vidare. Allt annat än o må bra blev plötsligt helt oviktigt.
Jag har hela dagen haft fjärilar i magen o funderat mycket på vad som kunde hänt. Om inte bussen varit där just då eller om personen som kom springande inte sett vad som höll på att hända. Jag kommer behöva älta detta ordentligt. 

Usch, de har varit en konstig dag. Inga mer sådana dagar tack.





Arbetsplatsbesöket i huset i eftermiddag gick bra, allt verkar vara i sin ordning.


Edvin var helnöjd med denna åsyn.

Vi har haft ett gäng tapetkataloger hemma några dagar nu. Var tvungen o lämna tillbaka dem idag tyvärr. Många av midbecs tapeter gillas. De e främst köket jag tittat till. Vi ska inte ha kakel, utan tapet o en glasskiva. E ute efter lite retrostil o gärna blommigt, har fastnat för en. Måste fundera ett tag till o titta på den då o då så jag inte tröttnar. Den tapet jag först fattade tycke för känns inte så aktuell längre. Det finns så sjuukt mycket tapeter att välja på. Jag tror vi kör vitt i resten av huset, förutom Edvins rum. Så kan vi bo in oss o känna efter hur vi vill ha det. 


Min favorit just nu.


Superfin barntapet!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hu va obehagligt!!!! Tur att att det fanns de som kunde fånga er uppmärksamhet! Usch, jag ryser när jag tänker på det nu!!!!

Puss

2012-03-30 @ 09:50:59
Postat av: Farmor Annica

Tårarna rinner på mig när jag läser detta! Mina små älsklingar.....många tankar kommer...det fanns nog en lite skyddsängel någonstans! kram kram

2012-03-30 @ 12:48:27
Postat av: sandra

jättefina! kökstapeten blir skitbra - ta den! puss

2012-03-31 @ 13:37:12
Postat av: Alexandra

Usch blir gråtfärdig när jag läser ditt inlägg. Så hemskt och vad fort det kan hända..tur att ni klarade er undan. Förstår att du har svårt att släppa det. Man tänker ju alltid " tänk om det hade hänt något" kram till er!

2012-03-31 @ 22:22:15
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: k

jag fick med tårar.. puss

2012-04-01 @ 19:07:58
Postat av: Lotta

Usch, hemskt! Hoppas du repar dig fort. Kram

2012-04-02 @ 11:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0