21 mars

Tvättstället e vår räddning nu för tiden. Lilleman tillbringar mycket tid där o e så nöjd. Häromdagen såg jag att han tuggade på något. Såg sen att han käkat upp gamla nudlar som låg i slasken, blää. En annan gång upptäckte jag att han vred ur disktrasan i en mugg o drack vattnet, mums.




Varje dag kommer det nya ord ur hans mun, väldigt roligt. Ibland e de svårt o tolka dem men oftast går de bra, tror jag :) Igår när vi va på A6 pekade han på en vagn me ett äldre barn än Edvin i o gapade bebiiii.
Vi var vid lekställningen o gjorde av me lite energi innan vi skulle åka hem. Vår lille man sökte kontakt med alla andra barn, tyvärr på lite fel sätt. han puttade varenda en han kom åt. Jag skämdes. En liten flicka hade en påse med en liten bok hon hade köpt, den snodde Edvin o hon störtbölade. Edvin fick sätta sig i utvisningsbåset, vagnen, sen tog vi bussen hem. Ända sen han föddes har jag känt på mej att han kommer bli en liten bråkstake, precis som sin pappa var. Känner att de börjar visa sej mer o mer nu. De e fortsatt mycket tjurighet och envishet hos den lille mannen. Ibland vet han nog själv inte riktigt varför, han ska bara vara trärtemot vad mamma vill helt enkelt. Sista veckorna har matintaget minskat o minskat, nu känns de nästan som matvägran. Bara vällingen som går hem o nån smörgås då och då. Mjölk kan han dricka hur mycket som helst men varm mat de e bara o glömma. Vi ska se hur de går i helgen när farmor ska va barnvakt, han brukar alltid äta så bra då.

Vi har en grod-handdocka som vi brukar leka med och sjunga små grodorna till. Nu har han börjat härmas o ska ha grodan på handen o sjunga ko-ack, ack, ack... Då smälter mamma. Goa unge!

När vovven inte e hemma grejas de som tusan me hundburen. Han stänger in sig i buren o säger vov-vov.

De senaste ordet han lärt sig är uuumpa, inte rumpa utan strumpa :) men när man frågar va rumpan e pekar han på strumpan, hehe. De e inte lätt.

Innebandy spelas de fortafarande för fullt här i hallen. Hans miniklubbor gör att man få stå väldigt böjd. Förr satt jag ner eller stod på knä men de tillåts inte längre då kommmer han o drar i en, man måste stå upp. O inte får man har alltför böjda knän heller. Vi får allt ta o leta fram pappas gamla innebandyklubba från förrådet snart.

Köket beställdes i måndags. 23 April får vi det. Känns häftigt. Huset känns mer o mer som ett hus än en byggarbetsplats för varje gång jag e där. De e så himla skoj o va där o jobba. Nu till helgen blir de jobb både lördag o söndag. Tvättstugan ska bara målas en gång till nu sen e den helt klar. Nu ska vi koncentrera oss på kök/matsal och vardagsrum så de blir klart innan köket kommer. Sen har vi beställt innedörrar då de ska vara uppsatta till plattsättaren kommer. Jag börjar känna mej lite smått stressad. Jag har knappt tittat något alls på tapet men snart e vi där. Ska kika runt lite på nätet ikväll.

Edvin har varit långdag på dagis idag. Han var ute o spelade innebandy på gården när jag kom, han ville helst stanna kvar o leka lite till.
Han har åter fått hosta o hade därmed bara sovit ca 40 minuter på dagis, i frökensfamn, då han inte kunde ligga o sova på grund av hostan. Han va helt slut ikväll. De har gnällts konstant. Nu sovar hon så gott i sin säng.

Jag tvättar o ska ta tag i det sista nu. De blir en tidig kväll som vanligt, måste hinna me en snabbdusch bara innan sängen oxå.

Tack för idag, slut för idag.


Plask, plask i vattenpölen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Spännande att det går så snabbt framåt. Jag vill kika snart hur det ser ut :)

2012-03-22 @ 10:00:11
Postat av: Anonym

goa busedvin!!!

2012-03-22 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0