15 juni

De har hänt mycket sen sist.
Huset är i princip klart på insidant, lite småpill här o där kvar, som enstaka lister och sockel till köket. I helgen ska det städas. På tisdag har vi slutsamråd med byggnadsnämnden o då får vi troligtvis klartecken att flytta in, så om en vecka flyttar vi om det går som vi tänkt.
Har dock inte börjat packa än, nä inte en endaste liten grej e nerpackad. Inte ens flyttkartonger har vi fixat. Energin e liksom slut. Känns jobbigt eftersom man nu egentligen borde va uppspelt, förväntansfull o supersugen på o flytta. Känslan har inte infunnit sig.
Sen har vi haft sjukdom efter sjukdom här hemma. jag e den som klarat mej bäst. Pappan o Edvin har legat me feber o magsjuka. Ett riktigt aggressivt magsjukevirus spökar fortfarande, stackars famo o fafa har dragits me det i över en vecka.

Fasaden ser fortfarande ut som den gjort i flera månader. De har dragit ut på tiden men nu snart ska även den vara klar. E så nyfiken på hur de kommer bli, ett rejält ansiktslyft förhoppningsvis!


Köket för ca två veckor sedan.

Spotlightsen.

Toadörrarna kom nu i veckan, e supernöjd!

Vilken underbar sommardag vi haft idag. Edvin o jag va i Stadsparken på förmiddagen, sen fick lilleman sova i vagnen under ett träd på gården. Jag passade på o lapa sol i 1 ½ timme, underbart. Oj oj, hade glömt att min kropp inte sett solen sen förra sommaren. Jag brukar tåla mycket sol o har lätt att bli brun men ikväll e jag ilsket röd både här o där.



Ikväll har vi haft Tony o Linda här. Vi premiärgrillade ute på gården i solen, känns konstigt att inte ha grillat förrän nu. Kav me brö o mos på blev de. Luffare har jag lärt mig att de kallas. Min far gjorde de ibland när jag o syrran va små. De e väldigt underskattat tycker jag.


Hjälper mamma me moset.

Igår hoppade vi in hos frissan me lilleman. De var verkligen på tiden. Han blev så underbart söt, kan inte sluta titta på honom. Han ser så stor ut nu. Min älskade lilla pöjk.

FÖRE:


EFTER!



Just de, pappan fick ju sin födelsedagspresent me:



Pappan var supernöjd!

Edvin var minst lika nöjd!

---------------------------------------------------------------------------

Å så några andra bilder:



Kommentarer
Postat av: karin

an förstå att energin är slut.. men tänk så duktiga ni varit o vad fint det blitt!!!!!! så söt lillemannen e!

2012-06-18 @ 13:35:53
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0