23 jan

Helgen bestod av jobb. Edvin o Gina va i Myresjö hos svärföräldrarna. Äntligen fick lilleman prova sin pulka på riktigt nu när snön lagt sig. Farmor hade köpt en liten snöskyffel så Edvin kunde hjälpa till med snöskottningen, vilket va mycket uppskattat

På förmiddagen va vi en sväng i lekparken. Ingen hit me både barnvagn o en bångstyrig hund i halkan.


Mamma, sätt på mej vanten så får du en...

PUSS!

Nästa vecka fyller mormor Lisbeth 50 år, de firar med att att hela familjen åker till Sälen. Eftersom vi e fem syskon blir vi ett stort gäng, de ska bli riktigt skoj. Vi har dock inte bestämt om E ska med eller ej än, de blir två jobbiga bilresor för honom, han som knappt orkar åka en timme annars. Köpte nytt vinterställ på rean förra veckan, har dock inte bestämt om jag ska behålla eller ej än. Behöver egentligen nytt men känner att de finns en hel del annat att lägga pengarna på just nu o sen vet jag inte om de jag köpte e va jag va ute efter. Gillar de skarpt men ställer mej frågan om jag kommer tröttna på det, vill ju kunna ha det många år. Kanske bättre att satsa på nåt mer neutralt då. Va tycks?



6 februari blir de hundbyte här. 

Me broddarna på blev de en joggingtur runt sjön me Maria innan. Känns faktiskt bättre o bättre nu, så kul o ha nån o springa med. Jag skulle va duktig o göra lite styrkeövningar efter när jag kom in. Plankan va ingen höjdare me en unge över mej o en hund under. Roligt va de i alla fall. Känner mej lagom mör nu, underbart o krypa upp i soffan efter dusch. Imon kör vi en runda till vid lunch sen väntar jobb på kvällen.



Nu blir de handboll, hoppas man slipper skämmas idag.

Kommentarer
Postat av: Malin nyström

Jag tycker att du passade bra i nya stället :)

2012-01-24 @ 20:51:05
URL: http://Www.minbebis.com/blogg/malinsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0