20 sept

Idag har Edvin för första gången bara sovit en gång på dagen. När han började bli trött vid niotiden gick vi till Stadsparken där ÖF håller till på tisdagar, han vilade lite på vägen o blundade i någon minut men de räknas inte. Sen lektes de o tittades på djur fram till lunch. På vägen hem var ögonlocken tunga som bly. Ett kex fick honom o piggna till lite. Bara några hundra meter från hemmet orkade han inte mer, han slocknade sittandes me kexet i handen. Han sov som en stock, jag kunde böka o klä av utan att han öppnade ögonen.



Edvin hostar o snorar. Natten var hopplös. Kass sömn för både mor o son. Jag har inte känt mej vaken på hela dagen, vädret gör inte saken bättre. Jag fick dock en skön o välbehövlig timmes sömn vid lunch. Kommande natt kommer troligtvis bli ännu värre. Sen han somnade för snart tre timmars sen har han vaknat sex gånger. Jippi!

Idag slängde Edvin i sin gosekanin i toan. Pappa handtvättade men den va fortfarande väldigt blöt när det va läggdags. Han tjöt som bara den efter att vällingenflaskan tömts, han ville verkligen ha sin kanin. Han fick sin blöta kanin, blev supernöjd o somna på stört.

Pappan e hos farbror Tony o ser på hockey. Jag har sett de två senaste idol programmen. Känner mej trött. Kom faktiskt iväg till gymmet tidigare idag. De va läääängesen. Ser fram emot lite träningsverk. Önskar jag bara kunde få lite fason o ordning på träningen i fortsättningen. Ja, ja, vi får se, årstiden får ju inte motivationen o flagga. Känner att jag behöver komma ifrån hemmet o göra nåt själv.  
 
I helgen ska pappan jobba. Edvin o jag drar till Södertälje. Delar av familjen ska springa Lidingöloppet på lördag. Mysigt o få umgås lite me familjen.

På fredag är vi inbjudna till babykoncert i Sofiakyrkan tillsammans me andra småttingar som döpts i vårt område. Kan bli trevligt.

Idag fick jag jackan till Edvin som beställts. Lite väl lång i armarna men annars bra, han hinner ju växa lite till innan de blir kallt. Måste köpa vantar till honom nu, de va asakallt i Stadsparken idag o inga vantar hade mamman me sej.

Just de, idag skymtades Edvin o jag mfl på smålandsnytt. Ett reportage om att få veta könet eller ej på barnet vid ultraljud gjordes förra veckan på ÖF. Vi var bara me som statister.

Kommentarer
Postat av: k

jag såg dig på smålandsnytt.. du e en milf! nu e jag trött på att vänta på bebisen.. känns som man varit gravid i flera år... nu får hon ta o komma ut så du o edvin kan komma o hälsa på!

2011-09-21 @ 12:09:07
Postat av: Frida

Haha. Jo men visst. Vi kommer gärna, vi ska se om du fortfarande vill att vi ska komma sen när du kommit hem me bebisen. De e ganska tufft i början. Saknar dej.

2011-09-21 @ 20:01:04
URL: http://fridamajliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0