6 okt

Idag har mamma Frida hållt sig i personalrummet på dagis. Edvin hade skött sig hur bra som helst, jag behövde inte rycka ut. Jag smygtittade lite på honom när de va ute o lekte i hällregnet. Varje dag går de ut vid halv elva vilket väder de än e, bra tycker jag. Han verkade ganska fascinerad av allt vatten.
Lunchen gick me utmärkt. Dagis e bra, de tål lite mer kladd än va mamma Frida gör. Kladd behövs ju för o lära, jag har väl inte riktigt låtit honom göra de. Edvin hade matkladd från topp till tå. Kycklingsoppan va visst uppskattad, roligt, första gången han ätit soppa.

I personalrummet roade ja mej me den där attans garndockan. Jag har fixat kropp, sytt hår, ögon o mun. Han e dock naken än men imon ska de fixas kläder, ska fota så ni får se. De va ett himlans pill me allt hår. Först blev de så fult att jag fick klippa bort allt o börja om. Än så länge ser de mer ut som en gammal tant än en liten Edvin.

Igår unnade jag mej en stor chai latte på espressohouse. Tyvärr va de en besvikelse, inte alls lika go som på Wayne's. När jag satt där o drack den spydde dessutom en liten unge rätt ut några meter ifrån mej. Kräkdoft spreds snabbt o vi packade ihop o sprang till bussen. Blää.

Imon e de fredag o då ska vi träffa Cissi o Viggo.

Nu ska jag äta upp de sista crunch ostbågarna här brevid. Mmm.

Just de, måste visa den fina husvagnen som farfar Krister köpt. (Den han ska bo i under byggtiden).



Den e otroligt charmig. Ser fram emot o låna den till sommarn!

Kommentarer
Postat av: Malin nyström

Ja ICAs blöjor är bra! Willys med! Vi har använt Willys blöjor sen Milla var nånstans runt 3-4 mån tror jag. Hade libero i början men vem har sagt att de dyra märkesblöjorna vi ser på tv är bättre? För oss har det funkat med de billiga varianterna! Och vi sparar ca 20 kr per paket ;)

2011-10-06 @ 23:55:56
URL: http://Www.minbebis.com/blogg/malinsblogg
Postat av: k

han e stora pojken nu.. dagis o självständig



Tänk vad snälla föräldrar vi har som hjälper med bygge! vi har börjar isolera tak idag.

2011-10-07 @ 11:55:18
Postat av: mor

HÄRLIGT! Då blir det väl några dygn på Böda också!!! :-)

2011-10-09 @ 18:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0