16 okt

Söndag, solig o fin. En härlig dag att vakna upp till. Ett medelpass på friskis har avklarats på förmiddagen medans Edvin var hos farbror Tony o stökade. Nu har vi båda käkat lunch, Edvin har slocknat o jag har tagit plats i soffan. Pappa A fick ett övertidspass till så han kom aldrig hem igår kväll, men om en sådär 3 timmar får jag se min älskling.

Igår morse va vi en sväng på torget i de fina vädred. Köpte grönsaker o te. Min nya te favorit e nu "god morgon".

"Imse vimse", sjunger de mycket på dagis. Roligt o se att han lär sej nya saker. I fredags upptäckte jag att han kunde vifta med armarna när vi sjöng "ner faller regnet"... Häftigt. De mest märkliga e ju att han precis nyss va sådär liten o låg i mammas famn.

Igår var mormor här o då klipptes de långa babylockarna bort. Å min lille bebis ser nu vekligen ut som en stor pojk. Fint blev de. Tack mormor.
Vi käkade grymt god lunch igår tillsammans med mormor. Blomkålsstuvning och stekt falukorv. Så enkelt men ack så smarrigt. Vi hann även me en fika me familjen Kaverén o lite häng i lekparken.



På sitt rum har Edvin en trästol med lock över sitsen, där i har han lite presenter sen dopet. Idag kom han med den lilla tennasken som e till för första tanden. När jag stod vid spegeln kom han med den o plopp så va den i toan, blää va ofräscht. De va ju sammet o grejer inuti asken. Nu ligger den på tork på elementet.

Igår provade vi nåt nytt. På morgonen vid 07 när E vaknade fick han en flaska välling. I normala fall brukar vi ge honom gröt. När han hade smaskat i sej den i sängen somnade han o sov hela två timmar till. Lyx.  De va en riktigt glad o pigg liten kille jag hade o göra me hela dagen. Stor skillnad från när han går upp vid 07. Jag provade detta även idag men de funkade tyvärr inte.

Jag e sedan tre veckor inte längre mammaledig. Vet inte om jag skrivit de? E numera arbetssökande. Jag börjar mitt nya jobb 1 dec så man kan ju under vem som skulle vilja anställa mej fram tills dess. Sen kan jag ju få en tjänst med högre sysselsättningsgrad, men de e inte så troligt.

I veckan händer de grejer. Imon ska jag på möte på arbetsförmedlingen. På torsdag ska vi träffa Habo kommun o ha byggsamråd. Då får vi klartecken eller ej :) På kvällen samma dag ska jag träffa mina nya kollegor o diskutera schema över en bit mat. På lördag har jag o ett gäng mammor bokat in oss på ladiesnight. Ska blir tiktigt skoj. Jag minns inte när jag var ute på nåt sånt senast.
Veckan e fullspeckad och eftersom det börjar dra ihop sej me huset nu har vi en hel del andra grejer o fixa me oxå. Eftersom vi bygger lösvirke e de ju vi själva som fixar me allt, känns lite läskigt eftersom man aldrig gjort nåt liknande tidigare. Man e rädd att man missar nåt viktigt... De ordnar sej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0