16 nov

Nu e vi hemkomna efter trippen till Malmö. Så roligt att äntligen få träffa lilla prinsessan Isabelle.


Titta så söt hon e!

Först vinkade vi av pappan.


Tågresan gick över förväntan. Den jobbigaste biten på både dit- och hemresan var mellan Jönköping o Nässjö. Han ville inte sitta still, han försäkte rymma o krypa under sätet o gnällde när jag fångade honom. På vägen mellan Nässjö - Malmö sov han hela resan bortsett från 20 min. På hemresa sov han bara 45 min men det gick bra ändå. Mutar jag bara me nåt gott o stoppa i fågelluckan så...


Edvin han passade på o gosa me lillan.



Vi har haft supermysigt tillsammans. Lite annorlunda umgänge nu när vi har barn än när vi pluggade o bara hade oss själva att tänka på. Det blir ganska intensivt me vår lille hulligan. Han har visat nya sidor. En fruktansvärd vilja o ett väldigt kort tålamod o så har han börjat slåss när man säger till honom eller när han inte får som han vill. Puh, de e tufft o va förälder. E de trotsåldern som börjat? Skönt o va hemma  o komma in i rutinerna igen. De bästa e att man kan hjälpas åt både mamma o pappa, jag känner mej helt slut. Måste lägga mej tidigt idag.


Får man en ask russin går det bra att sitta still några extra sekunder.

På tisdagen åkte vi till Vellingeblomman. En stor stor blomsteraffär me tomteutställning o en massa inredning  o grejer, riktigt mysigt. Julkänslan fanns verkligen där.



Stallet va spännande.


Här hade de kunnat bli ett perfekt julkort...

Vi gick promenad. Hade mammorna fått bestämma hade de blivit långrunda i de underbara vädret.





Så fin gård.

Tack Karin med familj för allt!

På hemresan snaskas de russin.


En timme efter att vi kom hem bajsade han som bara den, genom både blöja o kläder. Jag e glad att vi hann hem,

Imon ska jag till Electrolux på köksplanering. Den lille e under tiden på dagis, jag tror han längtat, de va ju en vecka sen han va där nu. Ska bli kul o se hans reaktion när vi kommer dit imon.

Ska bli spännande o åka upp till huset nu nästa gång, lär ha hänt massor sen sist. På fredag gjuts ju plattan då lär vi va där o glo lite.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fina bilder på fina barn! Härligt att du kom iväg till Karin och Isa :) Ska också försöka ta mig dit. Spännande med huset. Ska bli kul att se det framöver!

2011-11-17 @ 10:58:40
Postat av: k

saknar dig... idag har jag storstädat för att få tankar på annat efter tråkiga beskedet... puss

2011-11-17 @ 13:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0