18 maj

Att va ny på jobbet e ingen höjdare. Jag gillar att ha koll på saker, de har jag absolut inte än. Nya rutiner, nya arbetskamrater, nytt datasystem o en himla massa andra nya grejer att lära sej. Första dagen kändes väldigt rörig. Den tjej de va tänkt att jag skulle gå brevid va sjuk så de blev inte strukturerat alls, de kändes inte alls bra. Andra dagen va hon tillbaka o allt kändes genast bättre, idag tredje dagen kände jag att det nog kommer bli riktigt bra o jobba där i sommar. De e ett himla trevligt gäng jag jobbar med o de e väldigt viktigt tycker jag. 


I arbetsoutfiten, kul me lite färg, de e annat än sjukhusets vita tråkiga.

Andreas påbörjade ju sin pappaledighet i måndags när jag for till jobbet. Edvin hade varit gnällig första dagen, han undrar väl varför hans mamma övergivit honom. De kändes jättekonstigt att inte va me honom, hittills har vi spenderat nästan all tid ihop. Nu vill de till o släppa kontrollen helt, jag hörde mej själv fråga om allt när jag kom hem, mat, bajs, sömn, d-droppar m.m. Jag hade blivit galen om jag varit Andreas men han va så snäll o svarade gladhjärtat på allt. De va unfderbart att komma hem o se hur glad vår lille kille blev av o se sin mamma. Annars har man ju bara sett hur glad han blivit när pappa kommit hem från jobbet o då känt sej lite åsidosatt.

På morgonen innan jag gick till jobbet idag tittade jag till mina sovande killar. Så fina, underbar bild o ha på näthinnan under arbetsdagen. Har gått me ett leende på läpparna hela dagen. Jag e så lyckig.

Just de, provade att cykla till jobbet igår. 8,6 km e de för o va exakt. I Rosenlundsbacken flåsade jag som aldrig förr o blev helt genomsvett. 34 min tog de totalt. Åka buss tar 28 min o då ska man va ute i god tid för att inte missa bussen, sen e de en liten bit o gå från bussen till jobbet så de tar nog ungefär samma tid. Om jag ska fortsätta cykla måste jag duscha innan jobbet, kände mej så ofräsch hela dagen. Hem var värre, de va motvind o cykelvägen går nära vättern där de inte direkt blåser mindre. Jag fick trampa o trampa, de kändes som nån höll i pakethållaren, fy va de va jobbigt, o trött va jag efter en arbetsdag. Önskar jag fick motionen i samband med resan till eller från jobbet så man bara kan koppla av när man kommer hem. De finns ju inte så mycket fritid. Lilleman e ju inte vaken så länge heller. Tror jag ska prova o gå en bit av bussresan istället. Det jobbiga e att jag helst inte vill åka buss alls, jag mår illa av buss, speciellt när de kör som de gör. Var o varannan buss har oxå fel på ventilationen så man får sitta i en bastu, ingen davkoppling direkt. O allt detta betalar man för, man skulle få betalt för att stå ut istället. De snurrar fortfarande i mitt huvud o då e de nästan 5 timmar sen jag hoppade av bussen. Bläää.

I helgen va Edvin o jag på Maxi. När vi stod i kassan upptäckte jag att Edvins snuttekanin va borta. Attans. Jag gick tillbaka o tittade överallt där vi gått men ingen kanin. Jag frågade i kundtjänsten o ringde även dagen efter men fortfarande ingen kanin. Sjukt, vem tar nåns snutte? Edvin tyckte de va konstigt att sova utan sin kanin men de gick iaf som tur va. Idag har pappa Andreas köpt en ny, den ser nästan likadan ut men är inte riktigt samma sort. Edvin saknar sin gamla men verkar ändå glad för den nya. Ikväll låg han o plockade me den tills han somnade som förr. Skönt. Den luktar nog snart som den gamla.

Edvin e en riktigt matälskare, han gillar allt man kan äta. Efter varje sked säger han mmmmm o tar i med hela kroppen. Han äter ofta innan mamma o pappa för att de ska va lugnt. Han har nog inget stopp, han gapar jämt. Å när vi äter sitter han o säger mmm o tittar desperat på vår mat. Kul att han e nyfiken på ny mat, han smakar verkligen allt möjligt vi äter o vill bara ha mer.

Att ta sig framåt går nu undan. Ser otroligt roligt ut bara. Han använder ju bara ena benet, de andra hänger bara me efter o de ser helt stört ut. Ibland lyfter han lite på rumpan men än har det inte varit nåt försök till kryp, vi har bara ål här. Han sopar ju ett fint spår me magen på golvet. Damm o Gina hår sitter i en klump på magen. Eller nää, vi har ju så rent här hemma så, de blir inte ett spår på magen :P


Fika o lek i söndags hos familjen Kaverén.


Undra hur många majskrokar som går in i munnen samtidigt.

 
Älska smoothie.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Nu ska jag vara först att skriva en gång.

Så inte Lotta eller mjau skriver en massa strunt om att han är lik mig när han tjurar ;)

Han är faktiskt mest lik mamma.

Lite mat utanför munnen och gärna lite fläckar på kläderna ;)

Precis som mamma hehe

2011-05-18 @ 23:18:48
Postat av: Sara N

Vilken härlig blogg! Du var ju supersnygg på jobbet och Edvin är så galet söt.

Jag känner igen det där med utfrågningen när man kommer hem, och då har jag bara varit borta ett par timmar än...

2011-05-19 @ 08:01:22
Postat av: katt

vad duktig du e som cyklat... men tror det kan bli tufft att göra varje dag.. fast å andra sidan om bussen e så hemsk hade jag nog också det... (eller jag kör ju bil.. drygt 8 km till jobbet.. hmmm)



ne d e inge kul att vara ny.. mkt bättre att ha full koll.. brukar ju ta ett tag. men det e ju mest man själv som känner så.. alla andra vet ju att man e ny o har förståelse..



hahaha andreas.. ja edvin e nog lik mamma sin,,, men just nu ligger mjau i sängen o spillde precis ut massa filmjölk överallt.. skyller på gravidideten...

2011-05-19 @ 08:37:44
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Frida

Åå va söta o snälla ni e allihop. Blir så glad av att läsa era kommentarer :)

2011-05-19 @ 21:26:39
URL: http://fridamajliz.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha Andreas.. du får ta det som en komplimang att han e lik dig. Det finns väl ingen som inte tycker att lilla Edvin är ett supersött charmtroll (även när han tjurar)



KUl att det verkar kännas bra på jobbet Frida. Berätta lite om dina arbetsuppgifter! Skönt att vara sig själv ett tag å inte bara mamma. Vad har ni för dagisplaner? Nora sitter just nu och matar mig med cornflakes, haha mycket gulligt.

2011-05-20 @ 07:50:32
Postat av: Anonym

Får säga tack och detsamma!! Hur går de att jobba igen tycker du?? :) Trevlig helg!

2011-05-20 @ 15:26:06
Postat av: Pauline

Får säga tack och detsamma!! Hur går de att jobba igen tycker du?? :) Trevlig helg!

2011-05-20 @ 15:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0