29 mars

I fredags va jag så galet trött o orkeslös. Jag har känt att de kommit smygande efter flera nätter me dålig sömn. Natten mellan söndag o måndag tog Andreas Edvin o jag sov hela natten me öronproppar. De va efterlängtat. Vips så hade man ny energi.

Andreas jobbade fre-lör. Mormor Lisbeth va här på besök på fredagen. Supermysigt hade vi. Vi gick runt Munken, käkade nyttig mat o satt o tjötade. Mamma Frida kände att hon saknat sin egen mamma. Massa fina nya kläder fick lilleman, de tackar vi för.


I lördags va vi på husvisning som vanligt. Vi fick sällskap av farmor Annica o farfar Krister.  Vi velar så fram o tillbaka hela tiden o har gjort det länge angående köpa nytt eller begagnat. Nu har vi bestämt oss, vi bygger nytt. Problemet e bara tomt. Idag fick vi en inbjudan på posten till en träff på swedbank för information angående kommande tomtsläpp, väldigt lägligt tycker vi :)

På kvällen på lördagen åkte Edvin o jag ut till Sandra o Daniels torp ute i Malmbäck. Verkligen idylliskt. De håller på me tapetsering av vardasrummet. Så charmigt litet hus. Vi fick uppleva årets första grillning i minusgrader.  Tack för fin middag o trevligt sällskap.

Edvin tar sig nu runt rätt bra i lägenheten me sin nya gåstol. Man e inte van vid att behöva hålla koll på honom. I köket siktar han in sej på kökshandduken som hänger på handtaget till spisen men mest intressant tycker han Ginas matskål är. Igår i vardagsrummet stod han vid tv-bänken o hade fått tag i en sladd o hade halva x-boxet över sej.

Söndagen va en riktig slappardag, man behöver de ibland. Jag blir dock lite knäpp av göra ingenting.

Igår va pappa Andreas ledig. Vi tog en prom ner på stan o ändrade lite me föräldradagarna på f-kassan. Underbart väder va de, satt ute en stund på innergården sen o lapade sol. På eftermiddagen gick vi till Jordbrovallen o kastade boll me Ginis, hon var galet glad.

Idag har jag, mamma Cissi o våra söner promenerat till Erikshjälpen, vi fikade o glodde på grejer. Jag köpte en vas o en skål som jag ska fixa o greja me så de blir en skål på fot. Pyssel e skoj. De va ruggigt ute idag, rått o kallt. Bussen hem va go.

Ikväll blir de nog o slänga ihop en kladdkaka, de va längesedan.

 

Nakenfis. Badet nästa.

 

En glad fis.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: katt

vad kul att ni bestämt er för att bygga nytt... det e ju en himla process det här att bygga bo... men det e skönt när man bestämt sig! för min del e det stressande att ha en deadline med bebis.. tänk så kommer han tidigare? då står man där med rumpan bar...

2011-03-30 @ 11:03:58
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0