21 mars

Igår missade jag ett trappsteg när jag skulle uppför trappen, aj aj va hårda stentrappor e. Jag grät en liten skvätt där i trappen innan jag fortsatte in. De va faktiskt synd om mej, de gjorde förbannat ont.

Jag e ju lite utav en klump, kom på en till grej som jag råkade ut för under gårdagen. Jag skulle göra smoothie, men glömde sätta på locket. Jag hade precis duschat o blev nerskvätt me hallon- och jordgubbskladd från topp till tå. Andreas skrattade åt mej.

Andreas jobbar kväll. Jag o Edvin har varit på Clas Ohlson o köpt en termos. Vi ska ladda den me vatten till natten så vi kan göra välling i sängen. Pappa A blir så pigg o har svårt o somna om när jag har varit uppe o stimmat i köket medan Edvin skriker. Jag har då inga problem att somna fast jag varit uppe. Lyx!

Nu har jag inte ammat sen i lördags kväll o tuttarna mår bra o gör inte ont. Men ikväll får han nog ta en slurk. Annars käkar han gröt på morgonen, puré till lunch, välling eller puré vid 15-snåret, gröt vid 18-tiden o sen välling vid 21 innan läggdags. Det funkar bra tycker jag, men de e mat hela tiden känns det som.

Idag har Edvin fått sjötunga med grönsaker till lunch. Vi försöker få honom att inte bli som pappa. Än så länge går de kanonfint me fisk, han gapar o vill ha mer, de e positivt. Vi har dock fått sluta med efterrätt. Han ratar den andra maten annars. Katrinplommon har vi kvar än för den lilla magen.

Vi har haft lite svårt att få i Edvin vatten till måltiderna. Vi har provat både nappflaska o pipmugg. Det har gått bättre o bättre me pipmuggen o han börjar få in tekniken men i helgen när vi var hos Andreas bror fick Edvin dricka vatten ur vanligt glas o det gick hur bra som helst. Knäppt! Borde inte barnprylarna va lättast?

Lillkillen har de sista två veckorna vaknat mellan 7 o halv 8 på mornarna. Idag vaknade han inte förrän kvart över nio. Underbart. Hoppas det håller i sig. När Edvin lät oss sova på morgonen va de istället Gina som stimmade. Först vid halv sju, då stod hon o pep o skuttade på stället o ville absolut gå ut. Vid halv nio var det likadant. Stackarn, hon va INTE bra i magen.

Igår började Edvin tugga på sin tunga. Vi fick flera gånger kolla så han inte hade nåt annat i munnen, men icke. Senare på dagen började han med nya ljud, da, da, da… Så låter de i stort sett hela tiden nu.

Igår hade vi storstädning här hemma. Gina fäller en hel päls varje dag nu känns de som. De e hår överallt. Fast vi dammsög o skurade igår va de dags att ta fram dammsugaren idag igen. Suck.

Mm, mm, mmm… Doften av banankakan börjar sprida sej. Den ska strax ut ur ugnen. Lite vardagslyx måste man ha :)


Plask, plask!

Tack, tant Linda för den fina tandborsten.

Med en blå liten vovve i matinkastet.

Ganska stabilt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja du.. det är inte lätt det där med mat, vatten, sömn, tuttar osv. Ibland blir man så trött på att bara mata, leka, städa och underhålla hela tiden. Men sen efter nån timme i soffan blir man uttråkad,haha.

Edvin ser iallafall ut att vara i toppform =)

2011-03-21 @ 20:58:32
Postat av: Cicci

Hej fina familjen!

Stackars söta du som ramlar omkring å gör dig illa, va rädd om sig så du håller länge :0)

Vi är pigga igen och idag blir det ett litet besök på jobbet, imorgon är de väl dags för ÖF igen?!

Va duktiga ni är som städar och bakar och fixar och donar :0) Här hemma är de ganska slappt. Jag tror Edvin har lärt Viggo de där prutta-med-munnen-knepet-när-man-äter, för här är de mat över hela bordet när de är ätadags, men de är bra svårt att hålla sig för garv. Han är ju liksom så lycklig över att de är han själv som gör de där roliga pruttljuden :0)



Ses imorgon? Kram

2011-03-22 @ 10:16:56
Postat av: katt

tänk va stor han blitt.... vad snabbt det går... det kan vara svårt att få små barn att dricka... min systers lilla drack jättedåligt innan.. o blev förstoppad,. men nu går d bättre..

puss

2011-03-22 @ 16:36:16
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0