18 mars

Igår va de vår o idag e de vinter igen. Suck! De hade ju börjat o sopa gatorna o allt innan nattens snöoväder drog in.

Igår va de sista gången på babysimmet. Edvin trivs o e så glad i vattnet. Men han blir trött snabbt så man får tajma sömn innan om det ska bli bra. Alla barnen fick fånga en liten flytleksak som de fick behållat, Edvin valde ett lejon. Säger det nåt om honom tro?

På öppna förkolan i Onsdags var det mängder me folk. Galet trött blir man av den höga ljudnivån. Edvin tycker om att sjunga i grupp, sen finns det så mycket skoj o nytt att titta på. Hemma händer de inte mycket.

Igår skulle Cissi o jag laga egen barnmat till vår små grabbar. Men de blev tyvärr inget av de, Cissi stackarn har åkt på magsjuka igen, tredje rundan för deras familj. Jag hoppas inte smittan kom från ÖF. Krya på dej vännen.

Jag gjorde 10 burkar med två olika sorters fiskrätter ändå, var ju tvungen att göra nåt me firren som tinat upp. Nu e de bara till o hålla tummarna att maten går hem hos Edvin me.

Idag hade jag tänkt ta en liten tur till coop för att handla tvättservetter men med all snö kommer jag ingenstans med vagnen, kanske kommer de o skottar nån gång idag.

Just det, Edvin har börjat med sittvagn nu. Han älskar vagnen ännu mer nu när han ekan va me mer o se allt som vi rullar förbi.

I sittvagnen.

Viggo, Kajsa o Edvin i pölen på ÖF.

Utanför fönstret idag.

Kommentarer
Postat av: katt

oj vad mkt snö... det ska ju bli sommar nu.. vi e trötta påvinter.... o kräksjukor... du i juni el juli ska du o jag till ullared!! igår var jag helt galen o ville dit med dig..

puuss

2011-03-18 @ 20:25:48
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: malin

va kul med sittvagn!! :) ska oxå börja med det snart. än så länge så får hon halvsitta med en tjock filt bakom sig om det är kinkigt i vagnen! funkar bra det med..



går ni på babysimmet på torsdagar, då måste ni ha gått i samma grupp som millas kusin. william heter han och mamman heter lina. känner du igen dem? :P de har alltid med sig williams mormor /millas farmor dit oxå.. kram på er!

2011-03-19 @ 11:42:08
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0