10 mars

I Onsdags var Edvin på 6 månaders kontroll på BVC hos farbror doktorn. Men nån farbror va de då inte, de va en ganska ung tjej faktiskt. Hon verkade kunnig o trevlig. Edvin har vuxit massor sen sist, på en månad har han vuxit 3 cm o gått upp 710 g. Crazy. Inte konstigt han växer ur sina kläder. Han e numera 67 cm lång o väger 7540 g. Jag tror de e maten som gör att han dragit iväg så. Han följer iaf sin kurva o han hänger me i utvecklingen som han ska. Han fick därmed sin OK stämpel på rumpen.

Nätterna har gått lite bättre sen vi började me vällingen/ersättning på kvällen. Han vaknar kl 02 o vid 05 o vill äta när han får ersättning o får han välling vaknar han vid 04 o 07. Han håller sej alltså bättre på vällingen. Vi har fått som tips på BVC att äta lite oftare på dagen så kanske han så småningom sover hela nätter. Jag ska fortsätta amma ett par ggr om dagen ett tag till.

Var o varannan dag känner jag efter de små bissingarna. Men inga tänder syns till än, kanske skönt de eftersom han ammar.

Idag har hela familjen varit på babysim. Edvin o pappa badade, mamma passade på o duscha. Underbart o få känna sej fräsch, så de va verkligen uppskattat. På vägen hem stannade vi o köpte ett mega hundben till Gina. Just de, vi smet in en sväng på 1:a klass oxå som har utförsäljning. De va dock väldigt utplockat men en body, ett par byxor o en gåstol till Edvin handlades in.  

I em har Edvin o jag varit o hälsat på Cissi o Viggo i Gräshagen. Alltid lika trevligt. Chailatte mm, mm, mmm...

I helgen ska vi på husvisning IGEN. Vi får se hur de går denna gång. Vi ska även hem en sväng till svärmor. Den här gången ska sittvagnen me hem. Gina ska få en päls-makeover, hon luktar illa o e smutsig. Sånt gillas inte.

Idag har de snöat monstersnöflingor här i Jönne, stora som pingisbollar va de en stund mitt på dagen. Våren o vintern fajtas för fullt. Jag hejar på våren.



Nya stolen e spännande.


Hänga o flänga, hit o dit. Bus me linslus.


Kommentarer
Postat av: K

kul med gåstol... o spännade med hus... hoppas det passar! PUSS

2011-03-12 @ 18:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0