Juli 16

Pappa har jobbhelg. Edvin o jag var på loppis o västa torget idag på förmiddagen. Alltid roligt o kika lite, de fanns massor fina tyger. Längtar så efter att få börja fixa o pula i huset o då särskilt att inreda lillemans rum.

Igår upptäckte jag en ny tand. Vänster framtand i överkäken har gjort sig synlig. Aj, aj, det ser spänt o ömt ut. De kan va förklaringen på senaste tidens pippligheter.

Cissi o Viggo tog på eftermiddagen me oss ut i svampskogen utanför Aneby. Riktigt trevligt sällskap o miljöombyte. Picknick e givet när man e i skogen, konstigt att de smakar så mycket bättre me en sketen gammal macka då. Edvin höll me.

På tal om mackor e jag dödstrött på de. Känns som jag ätit det både till frukost, lunch o middag sista veckorna. Här hemma har det inte blivit mycket lagad mat sista tiden, vi har varit så trötta. Känner att de stramar i kläderna nu med, skittrist. Garanterat mackornas fel. De får bli ändring på de.

Vi hittade en del kantareller på vår tur. Roligt. Jag har aldrig plockat svamp tidigare. Har varit med mamma nån gång o letat men inte hittat nåt. Farmor o farfar plockar alltid kassavis me svamp, de har näsa för det där.


Mygg i massor. Lägg märke till svampen.

Här e de!

Picknickkorgen va poppis.

Grabbarna grus.

Dagens skörd.


Tack för en supertrevlig eftermiddag kära vänner.


Kommentarer
Postat av: katt

vad mys med svampplockning o vad mkt ni fick! jag kan ju börja ringa dig vid halv 5 snåret när vi går upp.. hehe

2011-07-17 @ 08:40:50
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: malin

det är kul att plocka svamp! och va bra att du fick känna på hur det är att faktiskt hitta några oxå ;) annars är det ju inte lika kul... jag brukar plocka med min familj i vår sommarstuga. mest på hösten då det finns mest :)



har ni en bra sommar annars? jobbar du hela sommaren?

2011-07-17 @ 21:36:08
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg
Postat av: Pauline

Tack för tipset, ska absolut kolla öb :=) Ja han reser sig sj nu o står så ett tag. Men de är jobbigt också för han slår sig en del..stackars lilla huvud:/ Men man ska ju gå igenom de me! Mysigt me svampplockning:) Kram

2011-07-18 @ 18:49:46
URL: http://minbebis.com/blogg/viggosmamma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0