11 juli

Idag ramlade jag i en trappa på jobbet. Sista trappsteget snubblade jag på framänden av skon, så klart hade jag fullt me grejer i händerna. En provtagningskorg me tusen prylar som flög ut över hela golvet. Aj, aj, de gjorde ganska ont, kom i hög fart. Som tur var va de ingen som såg mej, jag hann till och med plocka upp allt. Dags att köpa nya jobbarskor kanske?!

Jag har fått en massa massa tips av mina jobbarkompisar på hur vi ska få Edvin att sova på natten. Här e några... Ge Alvedon till natten, de kanske e tänder som spökar. Ha radion igång i sovrummet så han inte känner sej ensam. Ge välling fast BVC avråder för att han inte håller sig så länge på det. Vi e nu inne på andra natten då vi gett en smörgås innan läggdags, sen har han fått en flaska välling i sin egen säng. Han har legat där o hållt sin vällingflaska medan mamma eller pappa suttit vid sidan med napp o snutte i hösta hugg. Han har sen somnat utan skrik o gnäll två kvällar på raken. Å på natten vaknade han tvågånger istället för 7-8 o han nöjer sej dessutom fast han inte får nattamat. Håller tummarna för att detta håller i sig.

Imon e jag ledig efter en hel helg me jobb. E sugen på att hitta på nåt. De behöver inte va så märkvärdigt, känner att jag vill bort från lägenheten bara. Vi får se va vi kan tänkas hitta på.

Andreas e hos en poolare ikväll o lägger golv. Kan va bra o öva tills vi ska lägga vårt i huset.

Här kommer lite bilder från förra veckan...


Man får passa på så länge man får plats.

Ett skepp kommer lastat.

Han har fått snits på o äta smörgås, lägg märke till biten i luften.



Brr va kallt mamma.

Rå rymmen.

Bus i farfars famn.

På grönbete.

Ja, lite väl naket kanske men jag kan inte sluta skratta åt denna bild.
Vätskekontroll.

God natt!


Kommentarer
Postat av: katt

han e såå goo

2011-07-12 @ 08:35:29
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Cicci

Finaste lilla Edvin :0)



Nu är vi hemma i Jönet igen, huvagn har varit spännade men inte riktigt min grej, föredrar nog stuga =0)Men vi har myst, grillat och badat i havet, riktigt härligt.



Ni verkar ha de ganska gott trots en hel del jobb, härligt. Tråkigt bara att solen verkar ha tatt semester. Hoppas vi kan få till nån dag att ses framöver. Hälsa grabbarna grus.



Kramar å Puss

2011-07-14 @ 12:21:52
Postat av: Pauline

Vilken liten goding du har!!

Vart har ni köpt gå vagnen någonstans? Är på jakt efter en nämligen:) Ha d gott!

2011-07-14 @ 18:30:48
URL: http://minbebis.com/blogg/viggosmamma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0