23 jan

O oj,  om fyra dagar e Edvin 5 månader. Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, de känns som de va igår jag va gravid, nästan.

Pappa Andreas jobbar hela helgen, riktigt roliga pass oxå, 07-17.30 o så en timmes resa x 2 på de. O blir man tvungen att jobba över tre timmar som i fredags e pappa inte hemma förrän 21.30 o då e de ju läggdags om han ska orka upp igen. Bläää va tråkigt. Edvin,  jag o Gina har roat oss bäst vi kunnat. Öppna föskolan i fredags, de va sista gången på riktigt i fredagsgruppen. Nu i fortsättningen blir de Onsdag em som gäller. Efteråt gick vi hem o lunchade o mös tillsammans me Cissi o Viggo.
Vi har varit ute o promenerat en del i halkan. Jag har ju införskaffat mej broddar men de e inte alltid man har dom på när man skulle behöva... Häromdagen när jag va ute me Gina ramlade jag på en isfläck precis när jag mötte ett gäng gymnasiekillar, de frågade hur de gick o efteråt när jag tänkte på de kände jag mej som en riktigt gammal tant. Men en tant hade nog varit klok o tagit på sig halkskydd.

Edvin har har haft sin första förkylning i veckan. Näsa o ögon rinner i ett, han har även varit trött o gnällig men de hör väl till när barn e sjuka.

Vi har fått ge Edvin ersättning emellanåt då det känns som om min mat har minskat. Nu när han känt hur snabbt maten kan flöda med flaskan känns de inte som att han vill äta av min mat alls. Han ligger o tuttar men blir bara förbannad att de rinner för långsamt.

Edvin rör sig mer o mer, nu rullar han snart från rygg till mage oxå. Han har inte lyckats än men han skruvar o vrider sig till sidan. Han snackar mycket me, han blir nog lik sin far.

 


Kommentarer
Postat av: maria

sicken liten charmör han är!!!

2011-01-23 @ 19:00:58
Postat av: Lisa

Helt otroligt va han växer fort!!! Riktigt lik far sin tycker jag han ser ut att vara redan nu. Iofs så lär han väl ännu ändras och sen va väldigt lik dig me :)

Söt!!!!

2011-01-24 @ 08:51:42
Postat av: Lotta

SÖTNOS!!! Vilka roliga miner han får till. Nora är sugen på att leka lite ;)

2011-01-24 @ 10:01:10
Postat av: karin

söt han e.. speciellt när han blundar jättehårt!

2011-01-24 @ 11:02:42
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trots att vi sågs i fredags ser han såå stor ut :)han har växt under helgen. Söt kille!



Har ni de för tråkigt under pappans jobbhelger så är ni välkomna bort till oss



Idag har vi hälsat på mormor, kul att komma iväg lite.Vi får ta nån promme i veckan. Kram

2011-01-24 @ 21:22:02
Postat av: mormor

Nä...nu måste jag snart komma o gosa lite med Edvin...blir lite för långt mellan gångerna

2011-01-25 @ 21:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0