13 jan

Idag, premiärdopp på babysim. Pappa Andreas va ledig så han va också me. En halvtimme plaskade hela familjen i det varma vattnet på relaxen. Edvin älskar vatten, han var helnöjd, dock lite trött mot slutet men vem var inte det. Lite bök o stök vid dusch o så men de gick bra, tur Andreas va me, de blir en utmaning när man ska gå själv me lillen.

Förra veckan när Edvin, jag o Gina gick runt Munken me våra vänner stannade vi till på djuraffären. Gina har aldrig varit i en djuraffär, hon tyckte verkigen om det. När vagnarna stått still en stund började våra små pojkar bli otåliga. Tappade uppmärksamheten på Gina nån liten sekund o rätt som de var knaprade hon lösviktshundgodis så hela affåren hörde kändes de som. Lite smått pinsamt men ganska roligt, jag ska minsann lära henne att tugga me stängd mun.

Har varit lite dålig på att uppdatera. Nu e de ju nytt år o allt. På nyårsaftons dag grillade vi korv o åkte pulka me bl.a. mormor, moster. Som tur är hade vi tillgång till idrottshallen  som låg bredvid för när jag matade honom, sket han ned sej nåt kopiöst. Jag visste inte var jag skulle börja, det va bajs överallt. Tur att man blivit en van mamma som alltid har med sig ombyteskläder o andra förnödenheter. Så med lite assistans av mormor löste de sig fint. 
Nyårsaftons kväll firade vi hos farmor o farfar me mys o go mat, riktigt trevligt. O Gina skötte sig fint, det smällde inte så länge som tur var. Pappa Andreas satt på jobbet vid tolvslaget, inte så festligt kanske.

Förra helgen var vi hos våra vänner Pär o Lina i Helsingborg, alltid lika mysigt. Skönt o komma hemifrån lite också. Så fick jag ju spela lite kort med som jag gillar o som de annars inte blir mycket av. Edvin fick en så fin julklapp, en fleecetröja o ett par raggisar inför fjällenresan, inte dumt alls.

Om en månad blir de dop, måste fixa me nya sidenband till Andreas gamla dopklänning tills dess. Inbjudningskorten e klara o utskickade nu iaf efter vissa om o men. Andreas säger att jag aldrig mer får göra egna kort, det tog ju en hel del tid o de blev en del diskussioner kring detta. Men innan det e dags för dop bär det av till Tandådalen och hundfjället för lite utförsåkning, ser fram emot detta.

Edvin har fått prova en del mat sista tiden, både hemmalagad puré, burkmat o gröt. Han har gillat allt. Några miner va de till första skeden men annars har han bara gapat o svalt allt som serverats. Han blir fruktansvärt otålig om mamma e för långsam med nästa sked bara, lillskrutten brås på sin far :)

Pratade me Inga-Maj på BVC häromdagen. Edvin sover dåligt på dagarna, kanske max en timme fördelat på 10-15 minuters powernaps, vilket resuterar i mycket gnäll. Fick några små tips. Vi diskutterade även maten, Edvin har blivit så trög i magen sen vi började med puréer o gröt. Inga-Maj tyckte att jag gott kunde helamma en månad till så som jag ändå kämpat med amningen, så de e de vi kör på nu. Men tyvärr har magen inte riktigt kommit igång än. Som tur är blev de inget i byxan  under babysimmet, hade ju annars varit typiskt.

Vi har varit på föräldraträff i veckan också. Matprat va temat. Nu har vi alla kunskaper vi behöver för att göra storkok till egen barnmat. Precis vad pappa Andreas väntat på :)

Imon blir de öppna förskolan igen, första gången för i år, om de nu inte slänger ut oss förståss. De e ju för bebisar mellan 2-4 månader o Edvin har ju hunnit bli 4 o en halv månad nu, galet. Men de har sagt att man får stanna så länge man inte blivit tillsagd att byta grupp. De e ju så mysigt på fredagarna me frukost o allt. Nästa grupp e på Onsdag eftermiddag o då e de fullt me mammor o bebisar, lite lugnare på fredagarna så vi föredrar det.

Här kommer lite bilder från olika tillfällen som varit.


Korvgrillning o pulkaåkning i Ekenässjön.

Nästa års julvärd?

Bus me mamma gillas.


Me farfar i gröna sköna soffan.

Vid koncentration kommer dregglet, precis som hos mamma.

Fuck off mamma, sluta fota nu...

Mm mm m... Jag älskar mat i alla dess former!

Jag kan nu rulla från mage till rygg, de ni!

Linslus.


Fina julklappen från Pär o Lina.

Hos mina favvosar.

 









Kommentarer
Postat av: katt

längtar längtar längtar till vi ses!

2011-01-14 @ 08:45:50
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilken mysig tid ni verkar ha haft. Själv har vi haft både calici och influensa så vi har varit rätt sänkta om man säger så.

Karin: När ska ni ses? Jag vill me ses!!

Nu är Nora i toppform och försöker sno mina tangenter.

Kram på er€

2011-01-14 @ 09:39:58
Postat av: Lisa

Så kul att se bilder! Jag vill också ses snart! Det är ju inte så att vi är särskilt långt ifrån varandra.... Stannar i Jkpg till nästa helg. Sen till Gotland 6-7 veckor för sista jobb där. Jag tycker vi kan boka in mycket mys sen i vår :)

Kramar

2011-01-14 @ 10:52:53
Postat av: Lina

Så kul o läsa om allt!:) Hoppas Lilleman får igång magen! Annars får Pär dansa igång den om 2 v:) Snart mys i stuga o backe!:) Kram på er!!

2011-01-17 @ 21:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0