4 dec

Söndag o andra advent. Edvin o jag passade på att mysa i morgonmörkret.



Jag är nyss urstigen ur duschen o har nu hoppat i min underbara onepiece, känner mej som en ny människa. Kläderna med all möjlig kladd på har äntligen landat i tvättkorgen.

I lördags var vi en sväng på A6 o ikea. Andreas har jobbat 17-03 helgen, inte mycket tid o ses hela familjen då. Spanade på påslakan till juniorsängen som farfar Krister fixat i ordning. Fastnade för ett grönt med vita figurer o ett likadant fast rött. Fina som tusan. Men de e ingen brådska än, de blir väl när vi flyttar in i huset. Kan va bra o skaffa täcke o kudde i juniorstorlek först. När kan man gå över till juniorsäng som är utan sidoskydd egentligen?

På ikea passade lilleman på o baja. En rolig incident inträffade vid blöjbytet. Jag hade knäppt upp sidorna på blöjan o höll på o fiffla me hans kläder när han slet tag i blöjan som då lossnade o for upp, bajset landade på hans bröst. Jag fick lite smått panik o skrek till, stackars Edvin blev rädd o grät krokodiltårar ända tills jag fått på ny blöja o ombyteskläder. Tack o lov för att vi va utrustade me extra kläder.

På barnens ikea fick Edvin äntligen komma ur vagnen o leka lite. Men attan va snabb han blivit. De va mycket folk o han sprang mellan folks ben så jag blev tvungen att knuffa undan ett gäng människor när han tog språng mot trappan. Han bryr sig inte om att hålla sig intill sin mamma.

På vägen hem i bussen va E trött o fick ett ordentligt vredesutbrott. Han käkade brödet från en cheeseburgare, de gick först bra men när han fick underdelen råkade där va lite ketchup o dressing o då blev han helt galen. Han kastade brödet o spottade ut de han hade i munnen, kletade ketchupen på mina byxor samtidigt som han viftade o slog me armarna, han var högröd i ansiktet o gallskrek. Kul!

Just matsituationerna tycker jag är jobbigast nu. När de inte blir som han tänkt sig blir  han såå arg o kastar både sked, tallrik och mat, sen kladdar han i det. Just kladdet gör mig tokig. Vissa gånger finns det ingen annan utväg än duschen. Han är för övrigt väldigt duktig på att äta själv nu, han har liksom fått in snitsen. 

Edvin blir nog en tekniknörd som sin far. han vill alltid ha våra telefoner o titta på bilder. Han sitter då med sitt lilla finger på skärmen o växlar mellan bilderna. Hans favorit är en bild mormor skickat på ett gäng lussebullar, han slickar på telefonen o försöker äta dem, über sött.

På tal om o slicka, igår satt han o slickade på ett vägguttag. Undra va som rörde sig i hans huvud då. Tur man har pet- och slicksäkra skydd.

Jag förstår inte vart vårt flytande magarin tagit vägen. Vår lille son måste ha gömt de riktigt väl. Jag antar att det är han som tagit det eftersom flaskan brukar stå i lagom höjd för honom i kylen. Nåt annat man ofta får leta efter är fjärrkontrollen till tv:n, den hittar man både här o där om man ens hittar den alls.

Imon e vi lediga hela familjen, då blir det en sväng upp till huset. De ska börja med taket nu i veckan.
Imon beställs våra ytterdörrar. Tack Marias mamma!


Står man i pottan så når man minsann strömbrytaren.


Mammas väska som halsband.


Gubben i lådan.


Tröttfis i soffan.

Kommentarer
Postat av: k

lille busedvin...saknar er! nu har isabelle börjat med lite nya jollerläten!

2011-12-05 @ 08:14:16
Postat av: Lotta

Vi tog bort ena väggen på sängen för ett tag sen. Funkar hur bra som helst för oss, förutom att Nora gärna vill att vi ligger bredvid henne. Ni får väl testa och se! Kram

2011-12-05 @ 08:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0