15 aug

Edvin o Gina sover, Andreas jobbar o kommer inte hem förrän i natt. Ute i stugan på landet befinner jag mej, det är alldeles tyst och lugnt. Just nu känner jag mej inte ett dugg ensam, jag njuter. Fick sällskap av snälla svärmor o svärfär ikväll, skönt o inte va ensam hela långa dagen. Edvin var dessutom i behov av lite annan stimulans.

Jag följde me svärfar på svampjakt i eftermiddag, vi hittade massor! Två ica-kassar blev resultatet. Ikväll har det lyxats till med varma kantarellmackor. Yammie!




Konstig men skojig.


I fredags for vi hit till landet. Vi har längtat så efter dessa sex dagar hela sommaren. Äntligen lediga tillsammans, förutom idag då. I lördags fick vi besök av min familj. Så mysigt att umgås, spela spel o äta go mat. Ibland e de bra me lite regn, känns som man umgås på ett annat sätt då.
Igår hade vi en kompis med familj här på besök o Edvin fick sin första 1-års present. Han har inte förstått det där med o leka än. Just nu e han inne på o slå folk i ansiktet, gärna hela tiden och ännu mer när man säger ifrån. Mycket irriterande. Blänger man tillräckligt mycket när man säger ifrån åker underläppen ut o tårarna sprutar.

Jag har min första mammalediga dag idag efter jobbperioden. De blir nog bra de. Tråkigt att de redan e höst bara.
Edvin gillar ett litet krypin bakom ett pärldraperi här i stugan, där finns allt möjligt skojigt att hitta. När jag pulade i köket kom han krypandes me en svart plasthink o var helt svart av sot, både i ansikte o hår. Grillkol brukar visst hinken användas till, hehe. Sen blev det bad i poolen inne i duschen. Mamma Frida bråkade me duschslangen som inte ville ligga still i poolen, fick en rejäl dusch o blev ordentligt blöt. Alltid ska sånt hända mej.

Snart ska Karins väntade flicka titta ut. Så roligt. Jag minns själv när jag var i vecka 36.


Gigantisch. Tur att Edvin kom tre veckor innan beräknat förlossningsdatum.

Jag fick tyvärr inte med mej laddaren till kameran. Batteriet har dött. Lägger ut några mobilbilder istället.
Nu blir det nog en lättsam film innan sängen.

Kommentarer
Postat av: k

saknar dig... min bebis ska ente komma riktigt än.. hoppas jag!



vill också ha tråkigt med dig! puss

2011-08-17 @ 10:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0