30 april

I torsdags på gympan gnölades de en hel del. Under styrkan på slutet fick jag ha Edvin i famnen, ganska många mer kilon o lyfta. Rumpa o lår värker. Skönt att träningen ger resultat. Tack Edvin, du vet din mammas bästa.


Förra veckan när Andreas va såå sugen på kaffe råkade han slå sönder vår kaffekanna. Då svors det en lång rad på Mollbergsgatan. De e inte det smidigaste att få tag i en ny kanna. Vi tänkte slippa köpa en helt ny kaffebryggare. Efter flera om o men kunde vi tillslut beställa en från meliltta. Nu i veckan ringde de från Elon o sa att den kommit. Lycklig va han min älskling efter att äntligen fått brygga sej en kopp kaffe. Jag tror aldrig han varit så kaffesugen som när han inte hade nån möjlighet o använda kaffebryggaren.
I fredags fick Edvin testa sandlådan för första gången. Cissi o Viggo va oxå me. Edvin tyckte sanden va så spännande o känna o klämma på. Till slut la han sej ner o hade sand överallt. De kliade i mamma Frida. Han fick bada på kvällen sen. Han hade iaf tutten i munnen så än har han inte stoppat sanden i munnen än. Men det kommer, han måste ju få lära sej av sina misstag.
Idag satt han på mormors baksida o drog i gräs o maskrosblad på trädgården. Ytterligare en ny grej att upptäcka.
Vi har nu invigt nya bilstolen. Känns som den är bra mycket säkrare än vår förra. Trots att det finns fem olika lägen på stolen så sitter han väldigt rak i ryggen även i det mest liggande läget. Synd, det var ju meningen att han inte skulle behöva sitta som en dönick när han somnat men det gör han ändå.
Edvin han hör börjat mycket med m-ljud. Vi tränar på mamma ljudet var dag o idag hörde jag för första gången ma-ma-ma-ma-ma-ma, vet dock inte om han menade mamma eller om han bara provar lite olika läten men jag tolkar det så :)
Idag har vägt in mej på min brors spacade våg igen. Min metaboliska ålder har nu minskat från 36 till 29, det gillar jag. Känns mer rimligt. Hade även minskat 4 kg i vikt på 5 veckor, härligt o mycket välkommet. Tnk vad våren kan göra med motivationen.

Kommentarer
Postat av: katt

mmm ljud är bra... när man ska äta ngt gottigt... mm mmm mmm mmm puss

2011-05-01 @ 19:34:12
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0