27 april

Till stugan for vi på långfredagen. Vi fick sällskap av mammakompis Cissi o familj mellan fre o lör. Vädret va kanon, maten o sällskapet likaså. Grillmästare Andreas höll på att kasta grillen åt skogen, köttet dröjde o hungriga var vi, Andreas hade sparat sej hela dagen inför kvällens premiärgrill. Det blev bra till sist ändå, med lite hjälp av ugnen så. Edvin fick smaka grön oliv, ingen höjdare tyckte han.

Andreas favorit huggormen visade sej under fredagen. Som tur var hade vi farfar Krister hos oss just då som kunde ha ihjäl den rackarn. Läskigt va de.





Pappa Pär me gossen Viggo.

Mamma Cissi me vovvsen Hugo.

Årets första dopp gillades.

Gina mesade o vågade inte hoppa från bryggan...

...men för Hugo va de inga problem.



Underbara vår.

Fin utsikt!

Arg o hungrig grillmästare.

På lördagen tog både jag o Andreas en löprunda. Första rundan på över ett år för mej. Jag trodde faktiskt att det skulle kännas mycket värre men det gav i tället mersmak, på söndagen blev det en runda till dessutom lite längre. Förutom att jag sprang fel o var tvungen o gena över tät terräng o plurrade i ett kärr så känes de bra trots enorm träningsvärk.

På lördagkvällen fick vi sällskap av farbror Tony o tant Linda. Det svors på grillen o återigen användes spisen för att få klart köttet. Kvällen avslutades med en runda yatzy. Å va skoj de e o spela, men inte när ögonen vill sova o de ville mina hela tiden.

Det tog emot att lämna stugan på söndagen men god mat väntade hos Andreas föräldrar. Å påskkärringen hade faktiskt varit framme o gömt var sitt ägg, de e uppskattat fast man börjar närma sej 30. Mitt ägg låg i en papperskorg...Hihi!



Glasspremiär. En tiopoängare tyckte Edvin, de e annat än grön oliv de.

Solen e som skönast på våren, ibland lite för skön. Röd som ett litet lingon.

Annandag påsk var det återigen påskmat, men då med min släkt. Hälften av gänget, grabbarna, föll i matkoma efter maten o slöade i källarn fram till fikat. Rätt skönt att kunna göra det fast man e me släkten, lite mindre socialt bara. Andra hälften hängde en hel del i solen.


Med påskgubben Kewin.

Mat, mat, mat.



På förmiddagen idag var Edvin o jag på BVC. Ett kilo tyngre o två centimeter längre sen förra kollen för två månader sen. Edvin e på pricken åtta månader idag. Vår BVC sköterska Inga-Maj hinner gå i penision till nästa kontroll. Nästa kontroll e i slutet av juni så den får Andreas ta, de e säkert en ung o fräsch liten spätta som tar Inga-Majs plats... Ögongodis e kanske inte så dumt när man har en grådassig, trist o tjatig kärring där hemma. Så känner jag mej ibland iaf.


Numera får man sitta på vågen när de ska vägas.

På eftermiddagen for vi en sväng till A6, nu e shorts o solhatt inhandlat inför sommaren. Jag passade på att mata Edvin på McDonalds. Under tiden jag skulle värma hans mat fick han sitta kvar vid bordet. Bara några sekunder efter att jag försvann runt hörnet hörde jag ett ynkligt litet gnäll. När jag spanade på honom satt han där med krokodiltårar o underläppen långt ute o letade febrilt efter sin mammas ansikte. Han trodde jag övergivit honom, åå va jag tyckte synd om honom. Han blev snabbt nöjd igen som tur var.



Skapande aktivitet stod på schemat på ÖF i tisdags. Vi klippte o klistrade för fullt. Små händer o fötter av tapet blev resultatet.

I sängen me nya påslakanet som jag sytt.

Oj oj, va långt de blev. De får räcka för den här gången. Sängen väntar.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va gullig lilla Edvin va där på vågen. Skiiitsöt bild! Ni verkar ha det väldigt mysigt =)

2011-04-28 @ 08:01:12
Postat av: katt

ja bilden på vågen e så söt!.. men usch finns det mkt huggorm i stugan? läskigt.. kan tänka hur tjurig andreas va när köttet nte blev färdigt.. hehe puss

2011-04-28 @ 08:42:08
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: maria

kan bara hålla med föregående personer, bilden på edvin o vägen är helt underbar!!!

2011-05-02 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0