21 april

Dagen startades med prom runt Munken me Maria. Underbart väder, friskt men ändå varmt.

Föregående natt sov Edvin hela 12 ½ timme. Drömmen. Han hade bara sovit lite på dan så han slocknade vid kvart i åtta. Han vaknade inte ens o ville ha välling på senkvällen. Andreas jobbade så jag fick en massa massa egentid. Jag planterade, sydde påslakan o färgade brynen. Jag fick massor gjort. Riktigt bra. 

Det märks att de e bilmässa på gång i helgen. En massa skränande raggarbilar brummar för fullt på Klostergatan.

Idag har Cissi o jag varit på Erikshjälpen. Hon lämnade en hög mössor som ska skickas till behövande i utlandet, en fin gärning. Jag köpte ett fint tyg, vitt me turkosblå prickar på. Nu i eftermiddag har tyget blivit till påslakan o nu tvättas de. Snart ska de bäddas rent i Edvns säng. 

På tal om mössor har Edvin en ny. En brun me vita moln o matchande dregglis. Så klart har Cissi sytt. Vi e kanon nöjda. Så fint, bild kommer.

Ikväll har lilleman badat o nu sover han, jag hoppas på en lika bra natt igen. Önskar det blev lite fason på hans sovande o att de höll i sej.

Igår plockade jag fram strykbrädet från garderoben, inte förräns jag kommit ut i köket o börjat veckla ut det insåg jag att jag fått med mej tvättstället istället. Undra hur de ska bli när jag börjar jobba, inte långt kvar tills dess.

Vi har beställt ny bilbarnstol till Edvin nu. I fortsättningen får han åka omkring i en Be Safe izikid X3. Jag hoppas han kommer gilla den.

Påsken väntar i helgen. Imon drar vi ut till stugan me Cissi o familj. Ska bli så mysigt. Det blir tjuvstart i stugan i år, den brukar inte öppnas upp förrän Kristi Himmelfärd annars. Det lovas ju fint väder så varför inte.
På söndag blir det påskmiddag hos Krister o Annica o sen på måndag blir det påskmiddag hos Ingvor o Roland o tjocka släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0