17 april

Då va fjärde, eller e de femte?, dammsugmningen för veckan avklarad. Gina fäller faktiskt mycket mindre nu men de e fortfarande en hel del hår. Försöker ha Edvin lite mer på golvet nu o då e de skönt om de e någorlunda städat.




Igår va Edvin på sin första fotbollsmatch. Maria hade två biljetter till J Södras seriepremiär på Stadsparksvallen o vi fick följa me :) Riktigt trevligt o komma ut o se lite folk, jag känner att jag blir på gott humör av de.  Sen fick jag ju se Marias läkare… Hihi. Edvin va lite halvgrinig men somnade efter mellanmålet han fick i halvlek.


Andreas va me på matchen men han jobbade, han höll ordning på Västeråsklacken.

Härom kvällen va de en igelkott på besök på vår innergård. Hade jag varit igelkott hade jag valt en annan plats. 

Jag har odlat groddar i mitt fönster. De e färdiga för att ätas nu. De på minner lite om rädisa i smaken me lite stark eftersmak. Ska prova dem i sallad idag.

På tal om mat så åt vi fläskfilé i gräddsås igår. Mmmmmm!

Tidigare i veckan hittade Andreas 200 spänn i Idas park. Å för att tag sen hittade jag en hundring när jag gick runt sjön. Märkligt. Nu har vi spelat på lotto, hästar o stryktips så vi kan håva in några miljoner o bygga hus för.

Ikväll blir de stationsgympa på friskis, längtar. Lär va som en gammal pensionär i kroppen imon. Har mest kört lite lättare träning sista tiden. Dags för en rejäl genomkörare.


Håller flaskan själv.

Vi håller på o få ordning på Edvins nattsömn här hemma. Han får ingen välling vid 04 längre. Han vaknar ändå men får bara vatten i flaskan, vilket gör honom fly förbannad. De första dagarna gick de hyfsat, han gnällde i en halvtimme o somnade sen men igår natt höll han mej vaken i två timmar. På slutet var de hysteriskt skrik, jag gav tillslut upp o slängde fram vällingen. Han somnade direkt efter. Nu inatt funkade de ganska bra. Kl 05 fick han välling, kändes ändå ok. 05 e mer morgon än natt. Sen sov han fram till 08. Hoppas bara han kan somna lite tidigare om kvällarna me snart. Nu somnar han runt 21-22. Drömmen vore att han somnade vid 19-20 o sov fram till 07, många andra barn i hans ålder gör faktiskt det. Jag ska träla o träla tills det fungerar. Igår la vi honom vid 20 men då vaknade han en halvtimme senare o somnade inte igen förrän 22. Egentid efterlyses.

Det här med vatten istället för välling i flaskan på natten har gjort att han vägrar dricka vatten till måltiderna på dagen. Typiskt. Då blir han trög i magen istället.

Jag köpte tyg i veckan, tänkte sy två påslakan me örngott till Edvins täcke o kudde. Har bara inte funnits nån tid till de än.

Nu tittar solen in i lägenheten. De får nog bli ett varv runt Munken snart.

Nästa helg e de påsk. Undra om de kommer nån påskkärring i år. Jag hoppas påskkärringen i så fall har något nyttigt snacks i påskägget. Mandelägg o nötter e mumsigt.

Igår va Edvin o jag först på loppis på tändsticksområdet, kusin Carolina hade ett bord me sina vänner. Sen tog vi svängen förbi torget innan vi gick hem. Köpte en sparkis till lilleman. Jag vill me ha en.


Galning i gåstol. Full fart till alla skåp o luckor som öppnas...

Spelar marackas.

Imon e de mät o väg dags igen. Spännande.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Kom att tänka på en sak. Martin och Carro (som pluggade med David i jönkan) har köpt tomt och hus i Habo. Riktigt fint verkar det vara. Så kör på det!! Så kanske ni får dem till grannar också, vem vet?!

Känner igen det där med dammsugningen (trots att vi inte har hund). Nora kladdar och slänger så mycket nuförtiden så vi dammsuger köket minst 2 ggr /dag. Så sjukt tråkigt. Men iofs ännu värre att trampa i halvätna köttbullar eller annat äckligt ;)

Lycka till med sömnprojektet !!!

Kram

2011-04-18 @ 11:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0