10 april

I Torsdags for Edvin o jag till mormor. Andreas skulle ha några jobbarkompisar hos oss på förfest innan larm. Pappa A skulle ändå jobba hela helgen så de passade bra att åka till mormor redan då. En solig, mysig o nyttig helg har det varit. Resten av familjen var utflugna på diverse aktiviteter så de va Edvin, jag o mormor Lisbeth.


Fredagsmys på vardagsrumsmattan.


Går loss på majskrok.

I fredags hälsade Edvin o jag på en gammal jobbarkompis o hennes dotter, Linda o Jonna. De va alldeles för längesen vi sågs, trevligt va de. Å mumsig fruktsallad bjöds de på. Vi ska försöka få till o ses om två veckor igen o då me våra karlar också. Edvin bajsade ner hela sej där, jag visste inte var jag skulle börja. Jg la honom tillslut i deras badkar med kläder o blöja på, sen va de bara att duscha av allt. Edvin låg på mage o plaskade o hade skitkul. 



I lördags var vi en sväng på Erikshjälpen i Vetlanda. De har nyligen haft nyöppning i nya lokaler, väldigt fräscht. Roligt o kika omkring på allt möjligt, man vet aldrig va man kan hitta. Ett träningslinne fick jag med mej hem. Alltid nåt.

Vi var också en sväng o hälsade på hos min bror Rasmus som nyligen flyttat hemifrån.  En väldigt bra 2:a på markplan med uteplats o trädgård har han. Perfekt för honom.
Edvin passade på o käka hos morbror Rasmus.



På kvällen tog vi en snabbvisit hos morfar. Vi plockade me lite grejer hem som jag haft när jag var liten. Lite gamla pussel, en liten nalle o en docka. Hehe, Andreas e inte överförtjust i dockor till små pojkar som Edvin.

Har nu gjort en vecka med mina frukost o lunch shakes. Har fungerat över förväntan. Lättare att kombinera mat o shakes än att bara köra shakes. Då har man ju en middag o se fram emot. Imon ska de mätas o vägas här hemma.  Förhoppningsvis har det hänt något.
Vi har varit duktiga o promenerat varje dag också. Känner mej faktiskt ganska motiverad fortfarande. Vi får väl se hur de känns imon efter jag vägt o mätt mej.

Jag har fått så god mat i helgen. Först köttfärsbollar med västerbottenost. Sen pestolax me pinjenötter o sen köttfärsbiffar. Riktigt smarrigt. Undra om vi kan fortsätta med nåt lika gott imon.

Några soltimmar har vi också fått. De har ju blåst en hel del, så nån plats i lä va inte lätt o hitta men brassestolarna invigdes tillslut för i år. Lite färg i ansiktet var också välkommet. Vårsolen är underbar.




I sin fina molnmössa. De e mammakompisen Cissi som syr. Jätteduktig e hon. Hon har just startat en sida man kan beställa på. Kika gärna in på lillstrumpa.weebly.com.

Idag var vi förbi farmor o farfar innan vi åkte hem. En tur till Myresjö simhall me farmor Annica blev det. Edvin e glad i vattnet. Vi övade på sånt vi lärt oss på babysimmet, mest dykning. Edvin har dock inte fått in det där med o stänga ögon o mun precis innan han dyker men det går utmärkt ändå.



På bilderna ser man rätt tydligt att han tjockat på sej. Så gosigt me bebisveck o hull.

När vi åkte hem hade vi en blänkande nytvättad fin bil o dessutom fått på sommardäck. Farfar Krister gillar inte att vila på helgen. Högtryckstvätten e hans sanne vän.

Ikväll har vi sett sista avsnittet av Stockholm-Båstad. Lite småroligt men ingen höjdarserie direkt. Hoppas de börjar nåt bra nästa söndag kl 20.


Kommentarer
Postat av: malin

vilken bra helg ni verkar ha haft! din mamma ser ung ut! eller välbevarad kanske? ;)



sv: ja inte alltid men oftast så äter hon sitt sista mål runt 19-20 på kvällen och sen somnar hon runt 20-21 och sen vaknar hon kl 7.00 (varje morgon!) och är pigg, alert och hungrig! :D



det är jätteskönt faktiskt att hon sover hela nätterna, har gjort det ett tag nu och jag hoppas det fortsätter så!



ses imorgon i stadsparken? kramis!

2011-04-11 @ 18:53:01
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg
Postat av: katt

myspys! ni borde låna en undervattenskamera o ta bilder på edvin under vatten när han dyker..!! puss

2011-04-12 @ 08:55:56
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Härlig helg ni verkar haft! Fina bilder!

Stockholm-Båstad va ju hur kul som helst ju! Skulle gärna få fortsätt..

Puss

2011-04-12 @ 09:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0