9 mars

Jag sitter för tillfället o avnjuter ett fotbad, minns inte när jag gjorde de sist. Edvin o jag har idag varit på A6 på förmiddagen, sen blev de rödspätta me remoladsås på ikea innan vi åkte hem o sov.
Imon väntas jobb i huset o på söndag jobb på jobbet. Lilleman följde me farfar i bilen hem nu i eftermiddag för att avlämnas hos mormor där han ska tillbringa helgen. Pappa Andreas jobbar natthelg.


Glass på ikea.

Edvin enyklippt, de kanske syns. Mormor fixade frillan förra helgen, de va mycket hår som klipptes bort. Han såg så mycket äldre ut me en gång.

Jag e dunderförkyld. E helt igenkorkad i snoken. Tacka vet ja nässpray. Efter allt snytande blir man aningen fnasig, bepanthen e ett hett tips för röda förkylningsnäsor.
En nackdel med o använda nässpray e att man mister luktsinnet. Igår morse fick Edvin springa omkring i sin nattblöja en stund på morgonen. När jag la honom på skötbordet o drog av pyamasen var de bajs ända ner till fötterna, intorkat dessutom. Stackarn. Duschen blev nästa mål.


Vägrade släppa kaninen en dag när vi va ute.

De e mycket vilja nu, lite för mycket ibland. Inte alltid så lätt o förstå va han menar heller. Oftast e de småsaker som gör att han får utbrott, som att mamma inte förstår hur Edvin vill att maten ska ligga på tallriken eller vilket bestik han vill äta me eller nåt liknande. Den ljuvliga trotsåldern! De måste väl ändå bli mycket lättare när de väl börjar snacka lite mer, eller? Just nu blir jag nästan galen på de konstanta gnälltjatet i samma tonläge som inte tystnar förrän han får som han vill.

Tidigare idag hade jag framme symaskinen. Har äntligen lagat lite leggings, hade fyra par som va sönder i grenen o låren. Borde kanske slängt några av dem men de får hänga me tills nästa gång de går sönder, de e ju så sköna!

Förra veckan handlade jag både skor o ytterkläder på blocket till Edvin. Kanon, blev supernöjd. Skönt o slippa köpa allt helt nytt när han växer ur de så snabbt.

Igår när jag passerade dörr nr 2 på Willys upptäckte jag att jag hade cykeln me mej in. Folk tittade, jag skrattade o vände o gick ut precis vid kassorna. Undrar fortfarande vart jag var i tankarna.


Favoritpositionen.


Sähär, me tungan rätt i mun ser man nästan alltid honom nu för tiden.

Dammsuga upp smulorna under sin stol efter maten har han koll på.

Våren va här tidigare i veckan:



Edvin har blivit väldigt klängig, vill va mycket i famnen. Speciellt på pappan som har varit mycket vid huset hans vakna tid. De klängs, gnälls o dras i ben. Väldigt gulligt o mysigt men också jobbigt eftersom man inte alltid kan släppa det man håller på med.

Edvin älskar att sparka fotboll o spela innebandy. Har tagit efter både mor o far. De blir perfekt med en sommarsport o en vintersport. Nåt annat han är fascinerad av är grävmaskiner, lastbilar o andra motorfordon. Känns ganska typiskt för killar men hur kommer det sig egentligen? E de hans föäldrar som fått honom intresserad eller va de medfött att han skulle gilla just det? Intressant tycker jag.




Kommentarer
Postat av: k

lille busedvin.. ja tänk att vilja massa o så fattar mammsen o pappsen inte vad man snackar om, frustrerande... går d bra med huset? mycket slit va? skulle skriva nt mer.. men glömde.. o vet du smakade naturdiet kaffelatte.. blööörk.. kräktes nästan. men har ju köpt den så den ska drickas upp. ska börja träna försiktigt nästa vecka!

2012-03-10 @ 12:56:21
Postat av: Andreas

Han är bara för go lillkillen!!!

2012-03-10 @ 16:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0