14 mars

Igår morse va jag hos tandläkarn, skönt o gå därifrån o veta att allt står rätt till i munnen.

Härom kvällen poppade pappan popcorn i micron. Vår lille man har sedan dess gått om kring o sagt pop, pop, pop... Hehe.

När Edvin gnölar o vi e iväg på grejer e de perfekt o ge honom en ask russin. Han sitter då nöjd o plockar o smaskar. De sista små rackarna som sitter fastklistade i bottnen brukar va svåra att få ut o då ber om hjälp. Denna gång satt vi på en knökafull buss... Jag frågade om han ville ha hjälp men icke, han sträckte fram russinpaketet mot en ung tjej som satt bredvid, hehe. De va bara hon som fick hjälpa. Han e en riktig liten flörtare, som tur e hjälpte hon gladeligen honom me russinen.

Fick nyss en bild på honom när han äter russin från bordet utan händer. Tokunge! Ska lägga upp bilden strax.

Idag fick han sin morgonvälling bredvid mej i sängen. Jag låg o slumrade o ryckte till när jag fick en vällingpip intryckt i munnen... Haha, han bara flinade.

Nu har vi bokat plattsättare. Veckan efter påsk kör de igång me badrummen så de borde va klart i slutet av april. Denna månaden blir de o säga upp lägenheten.

För länge länge sen beskyllde jag Edvin för o ha gömt vårt flytande margarin. För några veckor sen hittade jag de i skafferiet ganska högt upp, jag får nog ta tillbaka att de var han, måste varit jag. Knäpp som man e.

På jobbet har vi haft möjlighet att söka projektpengar för olika ändamål. Vi ansökte om en utbildningsdag angående olika kulturer och religioner. Nu i veckan fick vi veta att det blev godkänt. Kul att man kan va me o påverka.
Det finns mycket man bör tänka på och ta hänsyn till men som man kanske inte känner till, speciellt i vård vid livets slutskede och
även vid omhändertagandet efter livets slut. Jag har väldigt dålig koll på detta, ska bli riktigt spännande o få lära sig mer om just detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0