2 januari

Nyåret va de bästa på länge faktiskt. Skönt o vala hemma o inte göra nåt för omväxlings skull. Nyår är alltid så upptrissat sen blir de oftast bara pannkaka ändå. Vi lyxade till de me trerätters från Casa Grande. Rikgtig gott men kanske inte värt sin peng ändå. Vi la oss halv elva, somnade halv tolv o vaknade av världens oväsen vid midnatt. Jag smög upp o vinklade persiennen men kunde inte se några fyverkerier så jag gick o la mej igen. Hehe, första nyåret jag lagt mej innan tolvslaget. Jobb väntade kl 07 på nyårsdagen. De va ganska lugnt på E4:an på morgonen vill jag lova.


Möblerar om skafferiet.


Försöker sno en bit falukorv.

Förra veckan jobbades de i huset en hel del. Edvin han va hos farmor mån-fre. Så länge har vi aldrig varit utan vår skatt. Vi e tacksamma för hjälpen men saknade honom enormt.


Taket nästan klart.


Första lagret isolering fixat.

Ikväll har Edvin o jag varit ute o lekt, han jagade min skugga o skrattade så gott. Sandlådan va också poppis, hade han fått bestämma hade han suttit där me sin hink o spade hela kvällen.
Innan sänggåendet blev de en varm o go dusch tillsammans. Nu sussar han så sött. Även dags för mamman att hoppa i bingen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0