13 jan

Nu e jag långledig ända tills tisdag kväll, gött som attan.
Jag såg just Twilight Breaking Dawn o jag gillarn. 

Jag har sista tiden varit så rastlös. Sen slog de mej att jag aldrig e rastlös när jag håller igång o tränar o nu var de alldeles för längesen. Jag MÅSTE komma igång o träna lite mer regelbundet, jag behöver det för att må bra. Sen tror jag att jag har ett sockerberoende som jag måste få bort. Idag e tredje dagen utan sötsaker o de känns hur bra som helst. Äntligen har den efterlängtade motivationen kommit tillbaka, tack Sandra, de e din förtjänst!
Idag joggade jag o Maria runt Munken, de va tungt men mycket gött efterråt. De blåste som bara den, när jag flåsade som mest var de nästan svårt o andas i motvinden. Nu känns de sådär skönt i benen som de ska göra när man rört på sej första träningen efter ett uppehåll.
 
Idag har vi varit i huset o planerat elen me elektrikern. Helt sjukt va mycket de e o tänka på nu när alla sladdar ska dras i väggarna. Svårt o tänka sej hur de blir sen. Jag e rädd att man när allt e klart tänker; hur tänkte vi här, varför gjorde vi inte så istället...
Vi ska suga på elritningskaramellen några dagar o sen diskuttera me elektrikern igen sen dröjer de drygt en vecka innan de sätter igång.  När elen e klar ska gipset på o då ska vi ha fixat klart me centraldammsugarn oxå. De e mycket o hålla koll på. Vi ska försöka göra klart tvättstugan först me klinker o så för att få in värmepannan så snart som möjligt, när golvvärmen kopplas in inom kort kommer den drivas med elpatron som inte direkt e gratis.

Tack Maria o Lisa för att ni ville ställa upp som barnvakter :) Vi e såå tacksamma!

Idag har Edvin fått leka me min insulinspruta. Han har tydligen tittat mycket på sin mamma. Idag skulle han dra upp min tröja o ner me byxan o sen låtsas sticka mej i skinkan. Han e inte dum han.

Vår lille man växer o utvecklas. Kläderna e korta i armarna, tajta om maggen o stramar i halsringning o gren. Dessutom tjötar han i ett, han e aldrig tyst. De kommer fler o fler ord för varje dag, senaste är "hejdå".

Igår kväll va vi en hel drös syrror här o drack te o käkade scones,  åtta brudar, Edvin o två bebisar. Mys!


Edvin tyckte de va långt ner till soffbordet.





Pappa tittade in en sväng.

Andreas får troligtvis sin polishund i slutet av månaden. De e en 1-årig svart chefer. De som har hunden kan tänka sej o ta Gina. Helt galet, jag som oroat mej så för detta. Kan de bli bättre?
Vi ska till Lekeryd imon hela familjen o hälsa på. Ska bli spännande. De e ju mycket som ska klaffa för att de ska funka, från båda håll. De känns konstigt att lämna bort Gina som vi haft sedan hon var liten valp men jag tror de blir bra, Lekeryd e ju nära så vi kan hälsa på.


Hjälper mamma att städa.


Behöver jag säga vem som bestämmer över fjärrkontrollen?

En dusch blev de innan sängen.


Sen hoppade han i nya pyamasen som vi shoppat idag.


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fina bilder på Edvin! Det var bara skoj att vara barnvakt. Som du skriver pratar han på som bara den. Sötnos!

Tack för en mysig tjejkväll! Ses snart igen hoppas jag!

Kramar

2012-01-14 @ 16:43:41
Postat av: k

fin pyamas!! o vad kul med motivation.. om du bott här kunde du stöttat mig i min viktmisnkning... o kul med ny vovve.. svart schäfer obs stavning hehehe kul! saknar er!

2012-01-14 @ 17:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0