26 feb

De va längesen sist. Har lite svårt att hinna med...

Vi har fortsatt vara lite halvkrassliga. Andreas e fortfarande inte helt hundra o Edvin snorar o hostar.
I fredags följde Edvin me farfar hem o har spenderat helgen i Myresjö. Jag jobbade fre-lör. Skönt o få två hela nätter sömn, välbehövligt då de på jobb påpekat att man sett trött ut.
Idag var vi o hämtade lilleman, kändes vääldigt längesen vi va o hälsade på i hemtrakterna, jul var nog senast tror jag.

Eftersom lilleman varit sjuk så blev de ett långt glapp från dagis. När vi lämnade honom i veckan va han inte glad, inte alls kul, usch. Som tur e lugnar han sig snabbt, skönt o få höra de när man ringer dagis en stund efter lämning. Känns inte riktigt bra att han går så lite som han gör på dagis, men de blir ju så när vi jobbar som vi gör. Jag fortsätter söka jobb, mitt mål e ju en heltidtjänst o de skulle göra att Edvin får lite mer tid på dagis som jag tror han skulle behöva. När jag e ledig har jag alltid Edvin o han behöver mycket stimulans, känner inte att jag riktigt orkar. Nu i veckan har vi varit på två olika kyrkors öppen förskola o de har varit uppskattat. Ska fortsätta med det när det passar.




Maria o Lisa kom på oväntat besök i veckan o överraskade me en liten födelsedagspresent. Mycket uppskattat! Tack snälla söta vänner, mitt dåliga humör vände snabbt :)

Hunden här hemma e de fullt ös på. Han e fortfarande mycket i sin bur. Vi känner att vi behöver lära känna honom lite bättre innan han får gå som han vill. Edvin e fortfarande ganska rädd för honom. Hans nya namn är "damphund".

I veckan käkades de våfflor, toppen tyckte Edvin.


Man måste blåsa på maten när den e varm. Han blåser dock mest i sin egen lugg.

Vi har börjat begränsa lillemans sovtid på dagarna, 1 ½ timme får räcka. De har varit lite besvärligt vid läggning då han inte varit trött men nu e de bättre.

Jag måste tipsa om "Tikei" mineralsmink som jag provat, man beställer på nätet o priset är överkomligt. Suveränt helt enkelt.

I veckan måste jag gå på jakt efter nya arbetsskor. De jag har nu köpte jag när jag var nyfärdig syrra -08, de har liksom gjort sitt. De e livsfarliga i trappor, vet inte hur många gånger jag stått på näsan. Nästa gång ska jag inte ha sandaler. Nåt tips?

Huset jobbas de på så gott vi kan. Vi tänker säga upp lägenheten i mars så vi har den juni ut. Hoppas verkligen de blir lagom i tid, så svårt o veta. Idag var vi o justerade lite på köket, de blir till o beställa inom kort. Bänkskivan tar 4-6 veckor o få hem o då borde vi hunnit så längt att vi e redo för köksmontering.
I veckan las klinker i tvättstugan, vi siktar in oss på o göra klart där nu för att kunna koppla in bergvärmepumpen. Vi fick en elräkning på 9000 kr nu, inte kul.


Här e hålet där vi tänkt förvara veden. Tror de e Tony som visar upp sin bästa sida.
 
Imon blir vår lille son 18 månader - 1 ½ år. Galet.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch de va ingen nådig elräkning, surt! :( Har också en över aktiv vilding här hemma. Nu när han har varit sjuk mycket så blir det få dagar på dagis tyvärr. Han behöver va där. Blir inte trött hemma.



Då kanske man kan få ta över er lägenhet? ;) Vi är på jakt efter annan.



Grattis Edvin på din 18 mån dag! :)

2012-02-26 @ 22:45:00
Postat av: Pauline

Nä egentligen går de ingen nöd på oss där vi bor nu. Men de hade varit väldigt skönt att slippa konka på vagnen upp och ner för alla trappor! Vi hittade en bra lägenhet att byta med men hon ångrade sig i sista sekund.. Så vi får fortsätta vår jakt :)

2012-02-27 @ 11:56:07
Postat av: Anonym

Ja den står bra där spisen men hon är ingen kock. Kan leka där ibland men det är ingen favorit. Den är ärvd och väldigt sliten men skit samma :)



Ja en träff vore bra snart! Har pratat med Cicci oxå och en helg framöver får vi planera in i tid! Eller?



Va fort det går med huset, måste va kul att se allt som förändras, nu kan ni snart tapetsera/måla och sätta er prägel på det, skoj!! :)



Och grattis edde

2012-02-27 @ 21:52:27
Postat av: Anonym

På din 1,5 års dag! Det går galet fort!!

(jäkligt jobbig ålder or what! Har jag inte rätt så säg!! Men självklart en rolig och mysig oxå..)

2012-02-27 @ 21:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0