19 feb

25-års festen me sminktema hos tant Linda igår va mycket trevlig. Alla gästerna fick ögonen sminkade av en make-up artist, sen sminkades en av tjejerna från grunden inför resten av gruppen. Fick massor bra tips o idéer. Det såldes även smink o gjordes reklam för hudvårdsprodukter. Vi fick alla me oss ett litet provkit från M. Picaut hem.


Före.                             Under bearbetning.      Efter.


Födelsedagsbarnet.



I fredags va jag me Edvin på A6 o lekte i barnrummet. Efter en stund såg jag på avstånd att han stannade upp o blev röd i hela ansiktet. Jag tog honom på armen o gick mot toan. Bajset gick igenom o ut på min tröjarm. Jag började klä av honom. Jag skojar inte, de va bajs överallt, ända uppe vid skuldrorna hade han de stackarn. Efter dusch i handfatet o nya kläder tog vi vårt pick o pack o åkte hem. Jag kände mej lagom fräsch på bussen me bajs på armen.

I lördags hade farmor Edvin på dagen så jag fick äntligen tid o va me o hjälpa till vid huset. Riktigt roligt va de. Hade jag börjat gymnasiet idag hade jag valt bygg. Synd att de e så tungt för kroppen bara. Jag satte upp träskivor på väggarna o körde me klammerpistolen. Sen isolerade jag en av klädkamrarna. Mycket tid gick oxå åt till o städa. Kände idag när jag vaknade att jag hade ont i rumpa o lår av alla böjningar o lyft upp o ner.
Vi fick mycket gjort. Kvar att gipsa är nu kök/matsal, toaletter o garage. Andreas har ca två veckor kvar av sin semester, vi hoppas hinna en hel del till innan den e över. Vi har haft lite otur me magsjuka o förkylningar o feber men nu hoppas vi att vi håller oss friska. Imon e de ny vecka o vi tar nya tag!

Kommentarer
Postat av: k

vilken pudding du e... o jag som inte e inne i träningshumör e ju lite sötsugen.. så jag tror jag äter upp dig sötis! puss

2012-02-20 @ 15:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0