11 sept

I Ekenäs hos mormor har Edvin o jag varit i helgen. Pappa A har jobbat o sovit i Värnamo hela helgen, slutar kl 23 idag. Längtar tills han kommer hem o håller om mej.

Veckan som gått har innehållit sorg o tragik. En gammal arbetskamrat till mig har oväntat gått bort. Catrin blev 43 år. Så fruktansvärt overkligt. Vi brukade träna ihop på Friskis & Svettis. Hon var mycket omtyckt av alla. Många tankar går till hennes barn, man och familj. Före min systers fotbollsmatch i lördags hölls en tyst minut för henne.



Jag fick jobbet jag sökte på Kavlagården via humana omsorg. Börjar 1 december. Tyvärr e de bara 70 % men det är en tills vidare anställning, inte fy skam de. Kanske ganska bra egentligen att inte jobba fullt när man han en liten hemma. Me tanke på husbygget hade jag behövt jobba minst 200 %.

Vi har nu fått huslånet. Känns läskigt att gå från en hyresrätt utan några lån till raka motsatsen. Vi ska skriva på pappren för tomten nu så vi står som ägare innan vi kan lämna in ansökan om bygglovet. Annars e allt klart till bygglovet nu. Handläggningstiden enligt byggnadsnämnden på Habo kommun är för tillfället tre veckor, hoppas, hoppas att de går så fort.

Vi var aldrig på dagis i fredags. De blir o kolla läget imon istället. Spännande.

Edvin han har varit en riktig gnällspik i helgen. Jag tror han är frusterad att inte kunna göra sig förstådd. Han vill kunna snacka nu känns de som. Jag vet inte. De e frusterande för mamma oxå. Känns som han bara e nöjd när han käkar macka.

Idag på morgonen var Edvin, jag o mormor på dagisets lekplats i Ekenäs. Lilleman vinglade omkring i sina regnbyxor. Han älskar att gå upp o ner från nivånskillnader. Han slog i näsan o läppen rejält idag. Han stod mitt på slät asfalt o helt plötsligt ramlade han i backen o stod på näsan. Förstod inte hur han lyckades. Han har ett skrapsår på ena sidan av snoken o en fläskläpp. Aj, aj, de kan inte vart skönt.


Syns inte så mycket, än...

Edvin han har invigt den extra toasitsen som farmor Annica köpt. Han har full koll på vad man ska göra på toaletten. Jag var lite tveksam till om han skulle förstå pottans funktion men jag har bildbevis.



Imonkväll ska vi på 1-års kalas hos Edvins poolare Viggo. Najs. najs. 
 

Klätterapan i skinnpaj.


Kommentarer
Postat av: k

trist med sorg............. det e så hemskt när människor dör i förtid..



men kul med jobbet o huset... mycket att se fram emot

2011-09-12 @ 10:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0