8 okt

Lördag o hela familjen e hemma. Mys. Vi har försäkt köra samma rutin här hemma som på dagis. Lek på morgonen, ute i friska luften en timma innan lunch o sen sömn efter lunch. Han brukar aldrig vilja somna i sängen dagtid men han har ännu inte rört en fena sen jag la ner honom. De var dock ganska mycket gnäll där innan lunch pga trötthet. Snart vaknar han pigg o glad igen.

Vill ni veta nåt stört? Jag beställde ett arbetsgivarintyg från där jag jobbade i sommar. När jag fick hem det stämde de inte med vad jag har jobbat. Jag ringde o snackade me dem o nu när jag kollat lite mer noggrant har de missat att utbetala hela juli månads lön. Jag förstår inte hur jag kan ha missat detta. Man får utbetalt månaden efter man jobbat. Men jag jobbade bara halva augusti så de fick jag visst samma månad, då skulle jag ju egentligen fått för juli. Knäppt e de men ca 16 papp sitter inte fel o få nu :) Tänk om jag inte upptäckt detta, de var ju av en slump. Jobba gratis, nej tack.

Igår va Viggo me familj här o lekte på eftermiddagen.



Edvin har dille på o kasta saker. Han kastade en lastbil rakt i Viggos ansikte. Man skäms ju, jag tycker att det e svårt o veta hur man ska säga ifrån så de förstår. De e väl bara o mata o mata som gäller.

Nu när Edvin sover har vi sett Irene Huss nya film. Mycket bra. Jag älskar svenska kriminalare, oftast iaf, när de inte e alltför förutsägbara.

Nu blir de spagetti o köttfärsås här. När jag va liten åt vi alltid de på lördagar innan lördagsgodiset. Mysigt, kanske skulle föra vidare detta in i vårt hem

Kommentarer
Postat av: Lotta

Plötsligt händer det!!! Härligt me lite extra cash, stört att du missat det.

Vi säger ifrån mest hela tiden till Nora men hon skiter fullständigt i oss. Svårt när d e små. Nu har vi precis börjat med att hon får ställa sig i ett hörn och skämmas när hon gjort nåt dumt (vi lyfter dit henne). Krävs lite jobb men det funkar faktiskt.. så vänta ett halvår och prova ;)

Å Irene Huss e bra..väntar på att d ska komma nya!



Kram

2011-10-09 @ 14:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0