11 okt

Idag vinkade jag av Edvin i samband med att jag lämnade honom på dagis. Gick hur bra som helst.
När jag hämtade honom satt han o pillade i sig gröna ärtor vid middagsbordet.

Han hade skött sej bra enligt fröknarna. De hade varit på utflykt o han hade varit så glad o sprungit o sparkat boll. I vagnen på vägen hem hade han varit vääldigt trött o hängt me huvudet.

Sähär snygg blev Edvin-dockan som mamma gjort...


...ser mer ut som en gammal tant än en liten pöjk.

Idag när jag fick lite tid själv fick jag en himla massa ärenden gjort. Jag var på öb, elgiganten, mediamarkt, intersport, clasohlson, ikea, högskolan, biblioteket, apoteket, lampaffären, vårdcentralen o tvättstugan. Allt detta på mindre än 2 timmar, de kallas effektivitet.

Underbart att få stryka grejer på min långa lista.

Hann även ta en bild på ikea. Detta möttes jag av:



Känns långt till jul...

Ikväll har min morbror snickarn varit här. Vi har skrivit kontrakt och försäkringspapper. Andreas ska scanna in dem på jobbet i natt så vi kan skicka in dem imon. De finns bara två företag som upprättar byggfelsförsäkring och färdigställandeskydd som kommunen kräver att man har vid nybyggnation. Det ena försäkringsbolaget,
GAR-BO verkade inte särskilt intresserade av att hjälpa, de skulle ta mer än två veckor att få en försäkring hos dem, dessutom var de otrevliga. Bostads Garanti däremot verkade lite mer samarbetsvilliga. De skulle kunna ordna försäkringarna på en vecka. Vi behöver ju kvitto på försäkringarna inför byggsamrådet den 21 okt. Utan dem får vi inget startbesked men som det ser ut nu löser det sig nog.

Edvin han gillar te precis som sin mamma.



Va gör man inte för sista droppen...

Kommentarer
Postat av: k

ja dockan ser ut som en tant hehehe... usch kände stress inför julen.. hur ska man hinna.. jag sitter ju bara o ammar hela tiden kommer inte hinna köpa julklappar...

2011-10-12 @ 09:45:06
Postat av: Farmor Annica

Alltid lika kul att läsa din blogg och följa er lilla familj i vardagen! Tittar varje dag om något nytt är skrivet! Skönt att det går bra med Edvin på dagis!

Och Karin - Grattis och lycka till med er lilla dotter! Kul att läsa dina inlägg!

Kram på er alla!

2011-10-14 @ 07:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0