4 mars

Idag stod a6 på schemat, vi fick me oss våra vänner Cissi o Viggo vilket va mycket trevligt. Dagen började dock inte så bra. När jag skulle hoppa på bussen me barnvagnen, va de redan fullt. En arg busschaufför skrek; "Jag tar inte mer än tre barnvagnar", hur skulle jag kunna se de, de va ju för f-n tonade rutor på bussjvln. Cissi o Viggo va snälla o hoppade av o så tog vi en promenix tills nästa buss gick istället.

Paket till pappa A inhandlades, nya nappar till Edvin nu när han blivit sex mån o lite annat smått o gott. Sen blev de lunch för bebisar o mammor på soya, myys o mums!

Natten tills idag va tuff. Edvin somnade kanske vid 22 igår kväll, sen vaknade han o skrek x antal ggr på natten. Kl 07 på morgonen hade jag ammat honom 5 ggr. Han va säkert hungrig alla gånger han vaknade men så äter han inte sig mätt förrän han somnar igen. Jag ammar fortfarande nattetid men har skurit ner rejält på dagarna, tror att de kanske inte finns så mycket mat kvar längre. Nu kommande natt ska de bli andra bullar. Jag har en plan som jag redan påbörjat. Innan läggdags fick lillen en flaska välling o nu e de förberett för en omgång till i natt när han vaknar. Hoppas de funkar. Hoppas på lite mer sömn i natt. Än så länge verkar de funka bra, han slocknade direkt efter han ätit.

De senaste dagarna har jag försökt ha Edvin mer på golvet. På bara några dagar har han börjat röra sig mer o mer. Han rullar nu från både mage till rygg o från rygg till mage. Han ligger o sprattlar o drar i sina fötter o rätt som de e ligger han utanför sin filt, alltid i riktning åt de håll han har benen åt. I babygymet roterar o snurrar han runt runt som bara den. Jag undrar som han blir en krypare eller en ålare eller kanske inget av de.

Min rygg e nu nästan helt återställd. Under tiden jag haft ont har jag blivit väldigt medveten om hur mycket man böjer sig på en dag. Speciellt runt och under Edvins matstol vid bordet. Han slänger grejer omkring sig o han gör det medvetet. Han tittar på mig, flinar o slänger ner grej efter grej. Gärna precis efter att jag just plockat upp en. Aaahh!

Viljan märks oxå mer o mer för varje dag. Jag-e-förbannad-skriket o jag-e-trött-skriket har man lärt sig känna igen men nu har de kommit en massa mer olika skrik. Tex gallskrik mitt i maten o samtidigt fäktas me armarna, e han mätt eller hungrig? Jag vet inte.

På söndag när pappa A jobbar ska Edvin o jag bort till Gräshagen o äta middag hos Viggo, Pär o omtänksamma Cissi. De ser vi fram emot.



Me poolaren Viggo.

Discokille.

Stekarkille.

Gina e en spännande varelse.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilka söta killar. Nora blir lite sugen ;) Discokillen e hennes favorit.

Nora har alltid varit jobbig vid matbordet, väldigt störande när man inte förstår vad hon vill.

2011-03-05 @ 10:02:27
Postat av: katt

snart kutar han runt... hur går det med husplaner? Puss söta du

2011-03-05 @ 14:21:48
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0