27 feb

Idag blir Edvin 6 månader gammal på pricken. Ibland när jag tittar på honom slår de mej hur stor han blivit, när hände de? Han sitter nästan själv nu, liggvagnen e snart ett minne blott o bebisen oxå. Snart tar han studenten, flyttar hemifrån o byter ut sin mamma mot nån tjej oxå. Jag hoppas inte tiden går lika fort alltid.

I helgen har pappa jobbat igen. Edvin o jag va me morbror Rasmus o mormor på ikea hela lördagen. Rasmus ska snart flytta hemifrån o behövde inhandla grejer till nya lyan.  Mot shoppingdagens slut följde vi me hem till Ekenäs. Mys!

Idag åkte vi me farmor o farfar till Jkpg. När pappa A vaknade stack vi på två husvisningar. Det hus vi trodde va mest intressant var minst intressant, vi kände oss besvikna. De e alltid nåt som e fel, men i detta hus va det de mesta. undrar om vi nån gång hittar nåt hus för oss, de kanske e bygga nytt vi ska göra ändå.

Efter visning o middag smög sej tröttheten fram. Farmor o farfar tog hund o barnvagn på promenad, LYX! Mamma Frida o pappa Andreas fick en lugn o skön tupplur, den var vi verkligen i stort behov av.

Lite bilder från helgen.


Provar att sitta i kundvagn för första gången.


Mamma, jag vill inte mer...

...sen bev jag lite glad igen när vi äntligen kom till barnavdelningen.

IKEAS kundradio: Hallå, de e nån som glömt en unge bland alla mjukisdjur.


Provar mössor me morbror Rasmus.

Den gröna masken e min nya favorit.

Provar stolar.

Jag håller hårt i min nya fina grejer.


Myser i mormors soffa.

I nya stolen framför brasan hos mormor e de väldigt spännande.

Peka kan jag.

Inviger nya haklappen, skeden o skålen.


Så här mysig o go blir jag efter en portion gröt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilka underbara bilder du har fått till. Ser ut som om den lille sötnosen trivs på Ikea ;)

Galet att dom blivit så stora nu. Ettåringen springer omkring här hemma och är överlycklig över att kunna gå.

2011-03-01 @ 15:22:30
Postat av: Lina

Vad duktig Edvin är som snart kan sitta själv! Han verkar tycka om både mormor o morbror!:) Verkar som en mysig helg! Edvin är kung i sin nya stol!:)



Stor kram från oss

2011-03-01 @ 22:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0