24 feb

Edvin e sjuk. Han blev de natten till i måndags. Näsan rinner o hostar gör han. Han har haft 39 graders feber i tre dagar nu. Stackars liten. Han bara gnäller o e ledsen hela tiden. På barnmottagningen säger de att de inte finns nåt o göra så länge han får i sig vätska o kissar, o de fungerar. Har han inte blivit bättre efter 6 dagar me feber kan man söka vård. Som förälder e man ju extra orolig när de e första gången sitt lilla barn e sjukt. Hoppas verkligen han blir bättre snart,. Tur man är två föräldrar så man själv orkar med.

Igår va jag ju på intervju inom kommunen. Jag kände mej som ett vrak efter att ha varit vaken i stort sett hela natten, men smink gör underverk för trötta mammor, de kan jag ju försöka tro på iaf.
Intervjun var väl egentligen ingen intervju. Det var mer; - Hej o välkommen till kommunen, här har du dina arbetskläder, hoppas du ska trivas. De lät nästan som de gick på fem minuter men jag var faktiskt där i en o en halv timme. Allt verkar väldigt bra. De bästa e flexibiliteten, jag får bestämma nästan allt själv. Nu ska jag göra ett brevidgångs schema som passar Andreas tider. Desutom finns de goda möjligheter till fortsatt jobb även efter sommaren. Här hemma har vi pratat om att jag ska va mammaledig igen sen efter sommaren o sköta inskolning på dagis. De såg de inte som något besvär, vilket känns så skönt. För en gångs skull verkar jag få en bra o human chef.

Igår tackade jag nej till jobb på lungmedicin i sommar, kändes lite fånigt men de förstod ändå. Trivs jag inte i kommunen kan jag ju alltid höra av mej igen sa de. Perfekt!

Aj, aj va jag e spänd i brösten. Edvin äter ju inte riktigt lika flitigt nu när han e förkyld o täppt i snoken. Han tömmer aldrig riktigt, önskar jag hade en bröstpump.

Nu ska jag beställa lite foton från året som gått så jag kan fixa ett album för 2010.

Kommentarer
Postat av: karin

stackars edvin... hoppas han blir frisk snart... kul med kommnen, det kommer bli toppen!! pussi

2011-02-25 @ 11:18:01
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hej vänner! Hur går de för er? Är Edvin piggare? Hoppas så, här knallar de på som vanligt. Kul me jobbet. Blir de husvisning imorgon nu då ;0) Tycker ni ska satsa på Ljungarum ;0)närmare helt enkelt. Jaja, må gott. Kram

2011-02-26 @ 21:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0