21 feb

Ytterligare en helg har passerat. Andreas jobbade, han har tre helger på raken nu. Syster Maria o hennes man Adam va nere i Småland på besök. Vi tillbringade helgen hos mamma o resten av familjen i Ekenäs. På fredagen frossades de i taccos som var uppdukat när vi kom, jammie.

På lördagen stack vi flickor iväg på ett friskis o svettis pass. Roligt att göra något tillsammans. De kändes att jag tagit två veckors vila om jag säger så. Men jag känner mej faktiskt bättre motiverad nu efter helgen så ja hoppas jag ska glida in på samma spår som tidigare. Pojkarna där hemma var barnvakt. Så klart bajsade Edvin när vi var iväg. Min bror Rasmus o min systers man Adam höll sej på avstånd, tur att Roger gillar att byta blöja :) På lördag kväll var vi en sväng hos morfar o hälsade på.

Edvin o jag åkte med Adam o Maria på söndag förmiddag hem till Jönköping. De fortsatte mot Södertälje.
När pappa Andreas vaknade blev de en promenad o sen mys i soffan.

Idag började vi dagen me ett bad. Edvin hade kissat igenom sin blöja o kissat på mamma Fridas sida i sängen. Kan han aldrig göra sånt på Andreas plats?

Edvin e jätteduktig på o äta nu. För ca två månader sen när vi provade smakportinoer första gången hängde inte magen me, men nu går de väldigt bra. På drygt en vecka har vi ökat upp smakportionerna till en portion han blir mätt på. Han får puré av något slag till lunch o sen gröt till kvällen. Gröt e Edvins favorit.

Edvin har inte låtit sin mamma sova så bra i helgen. Han vaknar ofta o kan inte somna om han inte får ligga vid bröstet. Hoppas bara de e tillfälligt, jag känner mej trött som bara den. I natt har han dessutom haft nån konstig hes hosta o varit rosslig när han andats, hoppas inte de e krupp.

Förra veckan var jag på intervju på lungmedicin o i fredags blev jag erbjuden jobb där i sommar som sen går över till timvik i höst. På onsdag ska jag på intervju inom kommunen, där jag nästan redan blivit erbjuden jobb i sommar, men de e smma sak där me timvik till hösten. Dessa två jobb står jag o väljer emellan. De finns för o nackdelar me båda men jag tror de e flest fördelar me kommunen. Lön, arbetstider, flexibilitet, arbetsuppgifter m.m. Jag tror kommunen passar en familj som oss bättre. Vi får se hur de känns på onsdag. Måste svara lungmedicin senast måndag nästa vecka.



Moster Lydia busar me mej.

Jag övar på att sitta. Pekfingret e ständigt i munnen.

Tur att moster Maria tar emot mej när jag faller.

Bus me mor hos morfar.

Moster gillar mej, jag gillar lappar.

Aldrig får man va ifred, men jag gillar henne ändå.

Jag e lik mamma när jag äter.

Favvogiraffen!


Kommentarer
Postat av: mormor

Det var så mysigt när ni var hemma i helgen. Edvin är så härlig. Nu börjar han visa sin personlighet, det lilla charmtrollet:) Saknade er så fort ni lämnade Fasadstigen. Kram.........

2011-02-21 @ 19:42:25
Postat av: karin

ooo saknar er.. puss

2011-02-22 @ 10:30:43
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0