4 nov

Idag har Edvin och jag varit på babymassage, såå mysigt. Under timmen kissade han på mamma tre gånger o la av en riktig brakare. Han njöt av beröringen o nu har han sovit hela eftermiddagen o e helt slut, man vet ju själv hur avslappnad och slö man blir efter något sådant.

Igår var vi på läkarbesök på BVC. Allt va som de skulle, han växer galet fort. Nu väger han 4914 g o e 57 cm lång. Jag börjar undra om han hinner använda slut på alla blöjorna jag har köpt innan de blir för små. När ssk Inga-Maj skulle mäta Edvins huvud upptäckte hon efter en stund att de blev väligt blött o varmt på magen, Edvin verkar älskar att tömma sin blåsa när han e bar om rumpan.

Efter BVC gick vi raka vägen till mammagympan på friskis & svettis. Underbart att kunna röra på sig tillsammans med sin bebis. Edvin är bland de minsta. Många bebisar kryper o ålar omkring så mammorna har fullt upp me o jaga dem. Mot slutet av passet gnäller de flesta barn, så lite annorlunda gympa blir de ju mot vad man e van vid, men de e bara skoj. Edvin låg mest o tittade på allt o alla, han verkade tycka de va riktigt spännande.

I onsdags förra veckan blev Edvin två månader, här kommer lite blandade bilder.


Undra vad han måttar mellan tummen o pekfingret, nån som har nåt förslag?


Gina e sugen på lite hångel...

...Edvin tycker att de räcker me handen till att börja med.

Passa dej för knytnäven!

Att ligga på mage e inte min favorit men jag måste ju träna nacken...

...men jag orkar inte så länge.

Soffpotatis

Mys med Lina o Pär i Helsingborg.

Mössa e inget skoj alls.

Här e STOLTA mamma o pappa!

Här rids Gina in.

Jag gillar åka bil.


Simhallsdebut. Jag har inte börjat på babysim än men det blir det så småningom. Brrr, de var dock lite för kallt i vattnet så det blev ett snabb bad på 5 minuter sen njöt jag i duschen med mamma o farmor ist.

Min poolare Jonna o hennes mamma Linda.

Jag har inte mycket hår, de e stor likhet med farfar.




Så här go o glad kan jag va!

Händerma har jag inte riktigt koll på än.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Å vilka söta bilder!!! Fina på er allihopa!

Han växer så det knakar ja.. jättekul att se =)

Bra idé med blogg Frida ;)

Kram

2010-11-06 @ 20:52:50
Postat av: katt

jag e arg på dig.., att du ente sagt att du har en blogg innan,...



fina bilder pussipuss

2010-11-07 @ 18:45:40
Postat av: LillaSandra

Hej!!

Va kul att du startat en blogg :)

Va söt lilla Edvin är!!!! Kul och följa hur han växer. Funderar på besök i Jkpg snart, då skulle det va kul och ses!!

Kram

2010-11-08 @ 10:37:56
URL: http://fridamajliz:blogg.se
Postat av: malin

han är ju bara för söt den lille gubben :) kul att du fixat blogg!

2010-11-11 @ 11:23:28
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0