22 nov

I morses va de snökaos i Jönköping. Vid 07 när jag var uppe o bytte Edvins nerbajsade blöja o pyamas var de snöflingor stora som pingisbollar som singlade ner utanför fönstret. De såg riktigt mysigt ut me allt de vita, tur man inte satt i bilen ute på nån väg nånstans, man såg inte många meter framför sej. Mammagympan som vi hade planerat o gå på blev de därmed inget av, men på onsdag så...

Istället för gympa blev de fikamys hos våra nya poolare mamma Cecilia o hennes lille Viggo uppe i Gräshagen. De va de smarrigaste bullarna jag käkat på länge, jag ska sno receptet o kanske baka dem me min lilla mamma om två helger när va ska dit. Riktigt najs lägenhet hade de me, jag vill me ha nåt eget så man kan satsa lite pengar o få i ordning som man vill, tyvärr lär de dröja ett tag till innan vi kan börja bygga vårt hus. Tomter på rätt ställe kommer ju inte direkt me posten tyvärr.

Imon bär det av till Ullared, pappa Andreas ska oxå följa med, han längtar så till shoppingparadiset... Farmor Annica har tagit ledigt från jobbet för att följa med som barnvakt. Inte dumt alls. Hon ska dock inte handla nåt (har hon sagt) eftersom hon var där i lördags, de tror jag när jag ser det, hehe.

Nu ska mamma Frida göra sej en stor kopp te, till Edvin blir de kroppstempererad bröstmjölk serverad med några små ludd från amningsinläggen. Smaskens!

Kommentarer
Postat av: katt

du e störd... hahahahahahah saknar dig... jag vill också åka till ullared... det ska jag göra när huset e färdigt!

2010-11-23 @ 08:42:46
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hej Fina Frida ;0)



Har funderat på er idag, hoppas resan fram och tillbaka till Ullared gått bra, de är ju inget trevligt väder att köra i, hoppas också att de blev lite go shopping, de gör inget att plånboken gapar tom, de är ju snart påfyllning.



Såå trevligt att ha er här på en liten fika. Även att de blir mycket mamma-barn prat så är de gott att sitta och lufta lite tankar. Du är en väldigt fin människa och jag trivs så bra med dig, roligt :0)



Vi får lämna de små till våra tv-spels spelande karlar en kväll så kan vi baka lite pepparkaks-cupcakes till jul kanske?! Kan va roligt att ha å bjuda på.



Kram på er

2010-11-23 @ 17:16:32
URL: http://carmling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0