30 nov

Idag på förmiddagen har Edvin fått sin första vaccination, två stick blev det, ett i vardera lår. Han skrek ganska bra men lugnade sig snabbt när han fick komma till sin mor. Mamma Frida tog det oxå bra, det blev inga hormontårar. Det blev dock värre på eftermiddagen och kvällen. Lilla Edvin var inte sig alls lik, han gnällde och gnällde och var svår att trösta. Jag gav honom alvedon mot smärtan som jag inte tyckte hade nån vidare effekt. Sent på kvällen kändes han varm och termometern visade feber, stackarn. Han fick ett nytt stolpiller o sen som han 8 timmar utan avbrott. Förhoppningsvis e de bättre imorgon. Min älskade lilla plutt.

Jag har nu tagit reda på exakt vad vaccinationen ska skydda mot, ni som undrade. Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, Hib, pneumokocker och hepatit B. Inte konstigt han blev dålig.

Min lillskrutt har vuxit ur liberos blöjor nr 2 eftersom de ska klara bebisar mellan 3-6 kg trodde jag han passerat 6 kilosstrecket men idag på BVC visade vågen på 5530 g. Längden var 59,7 cm. Idag frågade jag Inga-Maj, vår BVC-sköterska, hur länge man kan kalla små barn bebisar. Hon tyckte tills mellan 8 och 12 mån, beroende på utveckling. Ibland tänker jag att det inte längre e en bebis jag har, han växer ju så galet fort. Samtidigt e de ju underbart o få se hur han utvecklas o växer. Det känns ändå hårt att lägga undan de minsta kläderna som han inte längre kan ha.

Kommentarer
Postat av: malin

ja dem växer så det knakar de små liven!!



svar: hon är lik oss båda. alla säger olika. men jag tycker hon är mest lik johan. än så länge iaf. det ändras ju säkert med tiden kanske :)

2010-12-02 @ 13:55:49
URL: http://www.minbebis.com/blogg/malinsblogg
Postat av: katt

vad mycket d e o tänka på med såna där små människor... det kommer jag aldrig klara av....



fick ett sånt där ryck av saknad av dig gumsi...



sitter o väntar på nick han ska flyga ner i snökaoset.. skulle egentligen kommit igår... o det blir framflyttat heeela tiden.. vi får se..

kram mjaunöff

2010-12-04 @ 09:40:56
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0