14 dec

Oj oj, igår va mamma Frida på sitt första riktiga träningspass efter förlossningen. Det känns i kroppen idag. Aj, aj. Jag var så trött när jag kom hem att jag glömde ta av tikskyddet på Gina när vi va ute. Inte så najs alls.

Pappa Andreas har opererat bort en visdomstand o har såå ont, stackarn. Idag när jag nämnde att vi skulle  städa sa han att han inte kunde göra så hastiga rörelser pga tanden... 

Snart e de julafton, häftigt nu när man har en liten. Nästan alla klappar e köpta. Man har ju en hel del tid till sånt när man e mammaledig.

Edvin verkar nu kommit ur sin onda cirkel att sova för lite på dagen o därför inte orka äta så han blir riktigt mätt. Det har funkat hur bra som helst de sista dagarna. Nu går de iaf 3-4 timmar mellan måltiderna istället för varje timme som det var ett tag. Men det är nog som sagt en tillväxtperiod nu, Edvin har fått för sig att äta ett mål mat mitt i natten. Men men, de går ju det med, han somnar ju iaf om igen.

Idag har vi haft världens tråkigaste dag, vi har inte varit utanför dörren än o nu e de redan kväll. Imon blir det mammagympa igen så då händer det nåt kul.

Nu ska vi se om vi kan laga nån kvällsmat som e anpassad till pappa Andreas innan han hungrar ihjäl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0