11 nov

Natten va kass, precis som de två senaste nätterna. Känner mej ganska slutkörd. Efter 90 minuters sömn i em är jag tillbaka på banan igen. Gott.

Dagen började me mysig frukost hos Cissi o Viggo. Lyxfrukost, lek o stoj tröttar ut de små barnen. De va en gnällig skara mot slutet. Edvin somnade i vagnen två minuter efter att vi gått.



Här knapras de kex på mattan.

Edvin stajlar.

Idag när mamma var upptagen passade Edvin på o smita in i sovrummet. När jag hittade honom låg en hel drös fishersmans friend utspridda på golvet som Edvin hittat i pappas nattduksbord. Han hade även en i munnen, de som e så starka. Men han smaskade för fullt, de kanske tappat smaken efter månader i lådan. Busfrö!

Idag när jag packade i lunch i skötväskan var lillen uppmärksam. Han såg att jag stoppade i en barnmatsburk där. Han sprang iväg o hämtade en till o en till o en till... Alla burkar vi hade hemma låg till slut i väskan.

Farmor Annica o farfar Krister, farbror Tony o tant Linda har varit här i em o käkat stuvade makaroner o stekt falukorv. De e verkligen underskattat. Tredje gången för veckan jag käkar detta. Mums.

Vi han även me en kort sväng till tomten o där händer de grejer.



I em har Edvin inte riktigt varit sig själv. Varit gnölig o verkat ha ont nånstans, svårt o veta var bara. jag förstod senare att det var magen. Jag har aldrig hört en sån låång o hög brakfis han senare la av. Man kan undra hur mycket gas som rymms i den lille magen egentligen.


Gina e nu tillbaka här hemma efter en vecka i Myresjö.


En trädgårdmästare i garderoben.


Kommentarer
Postat av: k

söta edvin! påminn mig att vi ska åka till vellingeblomman.. det e kul speciellt för edvin!

2011-11-12 @ 11:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0