1 nov

Igår var en riktig depp dag. Vet inte alls varför, när jag vaknade på morgonen kände jag mej bara nere. Först pysslade jag me Edvins fotoalbum men kände ingen alls motivation. Skurade sen hela lägenheten, brukar må bra av o göra lite nytta men de hjälpte inte heller. Inget kändes kul på hela dagen, jag hade noll tålamod me lilleman o Andreas fick sej ett antal snäsningar. Framåt kvällen gick jag en promenad, frisk luft brukar ju göra susen men när inte ens de hjälpte va de lika bra o gå o lägga sig. Dagen efter vaknade jag med en helt annan känsla. Kände mej pigg o glad. Konstigt att det kan vända så, men tur de.


Löv finns det gott om i Idas park.

I lördags när vi hade besök av familjen Lennartsson bajsade Edvin på golvet i vardagsrummet. De va roligt. Jag tog Edvin, Andreas fick plocka upp den lösa bajshögen o farbror Tony ulkade.

Idag gjorde jag några ärenden på stan. Nu fanns underställsbyxorna till Edvin i rätt storlek så nu har han ett komplett set. Imon dimper troligtvis ytterligare ett set ner i brevlådan som jag köpt på nätet. Klart man måste ha två, snart blir de kallt. De får bara inte bli kallt riktigt än, vi måste hinna gjuta platta o fixa me huset först. På torsdag ska en kommunkille komma o göra en grovutsättning, vilket innebär att banka ner pinnar på vart huset ska stå ungefär.

Var även på ikea en sväng o inhandlade ritpapper o färgkritor. Tänkte att de kunde va skoj för Edvin. Han var road i knappt fem minuter o då gnagde o slipade han mestadels tänderna på kritorna.



Förra veckan fick lilleman en hel burk hemlagad katrinplommonpure innan han la sig då han inte bajsat på många dagar. Brukar aldrig ha så bra effekt av det men på morgonen när jag skulle lyfta upp honom fick jag bajs på hela handen. Stackarn hade sovit med bajs över halva ryggen hela natten. Ändå hade han sovit gott. Märkligt. Jag vet att jag på kvällen tänkte att det luktade skarpt på rummet, jag sniffade på blöjan och tyckte det luktade koncentrerat kiss så jag tänkte inte mer på det.

De här med hans mage har blivit ett problem. Han går o håller sej då han blivit rädd för o bajsa eftersom det gör så ont. Inte bra. Tycker så synd om honom, det blöder alltid när han väl blir tvungen att göra nr två. Vi har gett laktulos i vällingen ett bra tag men det är inte tillräckligt.

Idag fick jag äntligen tag på BVC tanten. De var just om hans mage jag skulle fråga. Fick en del information o tips som vi ska införa o testa. Man kan visst ge en burk katrinplommon både morgon o kväll om det behövs.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hahah den första bajshistorien va väldigt rolig!!! Den andra va inte lika rolig..jobbigt att ha ont och blöda. Stackars lilla Edvin!!!

2011-11-02 @ 19:57:59
Postat av: Malin nyström

Men stackarn! :( Varför dessa problem? Blodig när han bajsar? :(

2011-11-02 @ 23:13:28
URL: http://Www.minbebis.com/blogg/malinsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0