26 mars

Vilken underbar vår vi fått. Utanför entén i huset har det varit sommarvärme. Vi har verkligen njutit vid fikapauserna under helgens jobb. Det som görs vid huset just nu syns inte så väl. Vi e fortfarande på spacklingen men äntligen på slutttampen. Har känts väääldigt långsamt nu ett tag. Tack kära familj för all hjälp, vad skulle vi gjort utan er?
rv §
Har inte tagit så mycket bilder på sistone men igår såå, här kommer lite update:



Edvin älskar att plocka o leka med mitt insulin. Av o på me lock, skruva o trycka så de piper. Sen härmar han mamma o sticker sej i magen o säger aj aj, ett bra exempel på att de verkligen gör som sina föräldrar gör. De tåls o tänkas på ibland.



Igår när jag köpte två paket Pampers på Willys fick jag betala 83 kr. De va konstigt. Jag hade ett pantkvitto o en rabattkupong men de skulle långt ifrån kosta så lite. Ett av paketen va sönder o halvt öppen, kanske drog hon av lite för det. Jag frågade inte.
För inte sä längesen fick jag tillbaka en 100-lapp istället för en 20-lapp i affären. Jag sa inget då heller. E jag dum då? Hur gör ni?

Den lille mannen har fortsatt att vara svår me maten. Dubbelrån med smör går bra ibland:



Idag blir de ledigt från huset. Vi ska beställa golv. Åka runt o kika på lite grejer vi behöver. Bland annat toalett, handtag till innedörrar o handdukstork.

Har även spanat in ett nytt hörnbadkar med bubbel på blocket som vi eventuellt ska åka o titta på när vi hinner.

Jag börjar känna mej lite stressad över tapetval. Har inte tittat något alls på det o snart är vi där. De e inget som jag kan bestämma över en dag. Jag behöver fundera, sova på saken o suga på karamellen om o om igen. Hoppas vi kan låna hem några kataloger.

På torsdag blir de arbetsplatsbesök med byggnadsnämnden, kvalitétsansvarig byggarn o så vi byggherren.


Mammas trollunge!

Åter vid vattenkranen. Idag har han testat att dricka direkt ur den:


Balanserar på ett ben, ibland klättrar stollen upp helt på diskbänken.




Älskade, älskade solstråle!

Pappan jobbar natt hela veckan. Mindre än en månad kvar nu tills han börjar i Jönköping. 

Vi måste snart köpa en bil till oxå så vi båda kan ta oss till jobbet från Habo.

En bekant stank har spridit sej här i köket, blöjbyte nästa!

Kommentarer
Postat av: Malin nyström

Vilka fina bilder! Bra kamera du har!!

2012-03-27 @ 22:27:15
URL: http://Www.minbebis.com/blogg/malinsblogg
Postat av: Anonym

vad fint det kommer bli. förstår vilken stress av nygge man kan ha.. jag hade helelr inte sagt ngt. en gång pratadse expediten med isabelle så hon glömde slå in 2 bhs.. nöjd.. ja!

2012-03-28 @ 08:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0