31 maj

Oj va trött jag e efter fem 7-16 pass, ett till väntar imon sen blir de långledigt. I helgen far vi till Ystad för att träffa Pär o Lina, ser verkligen fram emot o komma iväg o göra nåt skoj.

Jobbet flyter på bra. E dock fruktansvärt mycket saker man ska lära sig, man e verkligen en alltiallo som sjuksköterska i kommunen. Det jag tycker e mest ovant e att man inte har så stor koll på någon patient, de e mer att man sätter sig in när det väl e något speciellt. I landstinget hade man sina patienter man läste på innan passet o som man sen kunde utan o innan.

Igår när jag slutade jobbet gick jag igenom en av demensavdelningarna på utvägen i typ 20 sekunder. Runt ett bord satt ett gäng patienter. När jag gick förbi skrek en gubbe ilsket -Ta bort kärringjävlen härifrån. Tanten han syftade på satt en bit bort o nynnade -La, la,la,la... Gubben fortsatte -Hon sitter här o e katig. Tanten svarade -Jag har inga kakor så de behöver du inte ora dej för. Hehe, de e rätt skojiga ibland patienterna. Ett gott skratt fick jag i alla fall.

Helgen som va nu jobbade vi båda. Edvin va hos mormor o där hade han skött sej galant. Kändes väldigt märkligt för mamma Frida att komma hem från jobbet o inte ha nån av sina pojkar hemma. Jag tyckte ändå att det gick förvånansvärt bra men de va ett kärt återseende på mors dag sen på söndagen.

Idag när jag satt vid bordet i köket krånglade Edvin omkring på golvet som vanligt. Han hamnade tillslut under min stol o de hördes ett himla stånkande. När jag tittade ner satt han helt böjd och framåtlutad eftersom det var för lågt för att han skulle få plats upprät. Söta lilla goding.

Idag har det varit galet varmt. Kändes som man var i utlandet, de va ju tropisk luft. Jag som länge gnällt för att det varit så kallt. Kan de inte bara va lite lagom? På bussen hem koktes jag dessutom. Eftersom de ska byta bussbolag här i stan snart så skiter de i att underhålla bussarna helt o hållet. Jag blir bara så arg när man tvingas utstå skiten för att komma hem.


Nybadad liten fis.


I lekparken.

Förra veckan va vi ute o hälsade på min morbror Norbeth ute i Ryd. Han hade kommit över en gammal Volvo PV från 50-talet. Edvin o jag fick åka med, riktigt häftigt. Norbeth e snickare o har en byggffirma. Han ska eventuellt hjälpa oss att bygga. Vi va runt o tittade på två hus han byggt.

I ett av huset stötte vi på en annan pärla.
.
Jag diggar bakänden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0