26 maj

Idag har vi varit på banken o pratat lån. Edvin va me farmor o tittade på pippisar under tiden. De kändes rätt bra på banken, önskar bara man kunde veta vad slutsumman blir nu innan. Imon ska jag ringa till byggnadsnämden o ta reda på i vilken ordning man ska göra alla saker när man ska bygga. Sen nästa vecka blir det o få fatt i en arkitekt som kan börja rita. De e en himla massa ritningar man behöver för att söka bygglov. Sen när vi har ritningen med alla mått blir de o jaga offerter på snickarn, el, vvs, värmesystem, kök, badrum, fönster m.m. Banken vill ha en kalkyl på den ungefärliga slutsumman o den e ju vi själva oxå väldigt intresserade av. Sen e de en himla massa annat me lagfart, pantbrev, kvalitetsansvarig o förskringarinnan man kan sätta igång me själva bygget. Aahh, vad har vi gett oss in i...

Imon åker Edvin till mormor så mamma o pappa kan jobba i helgen, de blir konstigt att va utan lilleman en hel helg. Men de blir nog inga problem. Ska sätta oss o skriva ett mat- och sömnschema för Edvin nu som mormor beställt inför helgen.

På söndag e de mors dag, min allra första mors dag :) Eftersom jag jobbar o knappt kommer se familjen då har vi firat idag. Har idag fått en onepiece av Edvin som jag pratat om så länge, inte dåligt av lileman o fixa de vid nio månaders ålder... Imon blir han faktiskt nio månader gammal, helt stört. Min lille skrutt. Nu när jag kommit hem från jobbet om dagarna har det slagit mej vad stor o lång han blivit. Han har strl 74 men de dröjer ine länge tills man inte får köpa kläder på babyavdelningen längre.

I veckan sänkte vi ner hans säng. Fotstödet på tripptrappstolen har sänkts o babygymmet har åkt ner i sin förpackning. Vår lilla bebis har väl hunnit bli ett barn nu, eller? De går lite för fort tycker jag. Nu sägs det att växandet stannar upp lite ett tag iaf. Känns lite mer lönt o köpa kläder nu eftersom han förhoppningsvs kommer kunna ha dem lite längre.


Bollar, jippii!

I nya plaskdammen.

Bus me pappa på hans födelsedag.

Akrobatik i soffan.

Att dra mej upp på knä e senaste framsteget.

Favoritleksaken just nu är ett gängjärn, man kan plocka med det fram och tillbaks, fram och tillbaks, spännande va? Sätter man honom gå golvet e de full ålfart dit. Han gillar att pilla me grejer. Även volymknappen på stereon e poppis. E de ett nytt elektronikfreak kanske? Mamma tycker de räcker me en i familjen.

Nåt annat skoj jag märkt e att han alltid gapar när han koncentrerar sej. Ser så kul ut. Undrar vem han fått de ifrån, inte mej iaf, jag dregglar ju istället.

Två sylvassa bissingar i underkäken e halvvägs uppe nu, ska försöka få en bild på dem snart.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilka fina bollar han hade. Sånna skulle nog Nora me vilja ha. Var har du köpt dem? Shit va lika Edvin och Andreas är! Häftigt! Ja nu är de verkligen barn och inte bebisar. Det är så otroligt roligt nu när Nora börjat prata lite och förstår typ allt man säger. Barn är härliga =)

Grattis i förskott på MOrs dag. Vilken snäll son du har som shoppat dig en onepiece!

2011-05-27 @ 10:02:53
Postat av: katt

spännande med hus!!



vad stor lille edvin blivit... galet!

så söt!

puss

2011-05-27 @ 16:45:20
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Linsan

Lillskrutt har blivit stor kille nu!:) Kul att han gillar gångjärn och volymknappar!;) Jag gapar alltid när jag koncentrerar mig, och har gjort hela livet så ni får vänja er!;)



Längtar efter er alla! Ses nästa v! Kram

2011-05-27 @ 17:01:36
Postat av: Linsan

Lillskrutt har blivit stor kille nu!:) Kul att han gillar gångjärn och volymknappar!;) Jag gapar alltid när jag koncentrerar mig, och har gjort hela livet så ni får vänja er!;)



Längtar efter er alla! Ses nästa v! Kram

2011-05-27 @ 17:03:19
Postat av: Frida

Ja, de e helt otroligt va de växer under första året.

Mors dag va mysigt, hoppas din me va de Lotta. Karin o Lina, ni får uppleva er första mors dag nästa år, häftigt.

Lotta, bollarna e från BR-leksaker.

Nu väntar jobbet.

Kram på er alla.

2011-05-30 @ 06:34:38
URL: http://fridamajliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0