20 maj

Första arbetsveckan avklarad. Galet va trött man blir av o jobba, särskilt när man e ny. Sista timmen på jobbet var de kämpigt att hålla ögonlocken uppe. På bussen hem gick de inte längre fast jag ansträngde mej.
Nu efter en kebabsallad smyger matkoman sej fram dessutom, de lär bli en tidig kväll.

Gina har ett halvätet ben här hemma, Edvin har smakat på det idag, Urk, de e riktigt äckligt o stinker dessutom. Lilleman blev dock väldigt förbannad när jag tog det för honom. Som sagt, han gillar allt man kan äta, vare sej det är för djur eller människor.

Helgen ser lovande ut vädermässigt. Vi har inget direkt planerat o de känns skönt. Nästa helg däremot ska vi nog jobba både två så då blir de eventuellt en sväng till mormor för Edvin. Han har inte varit utan båda sina föräldrar nattetid än, men jag tror inte de blir några problem. Säkert bara nyttigt för honom.

Idag har min morbror Norbeth varit här på besök. Han har en byggfirma o ska eventuelt bygga vårt hus. Han har fått en planritning att räkna lite löst på för att få lite hum om vad prislappen hamnar på. Vi planerar att börja bygga i höst ,em det e en hel del som ska göras innan dess. Måste prata med banken, vi ska fixa alla möjliga sorters ritningar o ansöka om bygglov hos kommunen. Allt tar sån tid, vill ju att allt ska ske på en gång. Vi har tomten bokad i fem veckor till o då ska vi ha hunnit pprata med banken o för att banken ska ge oss lån måste vi ha ritningar o kalkyl på huset. Puh. Jag undrar hur de ska gå till. De löser sej nog. 

Nu väntar kudden. Jag lär somna innan jag hunnit lägga ner huvudet. God natt.

 

Kommentarer
Postat av: k

duktiga du har klarat första veckan!!!



Spännande med huset.. men har ni fått tomt? Kul om det passar att jag kommer i juli! tänkte bo hos er.. o underhålla andreas!! hehehe... för tillfället e jag ju liiite piggare än sist jag var hos er... fast i juli kanske jag e trött o STOR..

2011-05-21 @ 11:02:39
Postat av: Lisa

Skoj om det blir husbygge snart!! O duktigt av dig att ha klarat jobbveckan :)

Försöka ses snart tycker jag.

Puss

2011-05-25 @ 10:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0