2 maj

Nu har vi fått ordning på Edvins sömn. Underbart skönt. Sernaste veckan har han somnat mellan sju o åtta o sen sovit fram till ca 05. Efter en flaska välling somnar han en stund till o vaknar vid 07. Mycket bra tycker jag. Mamma Frida måste dock lära sig att komma i säng lite tidigare om kvällarna bara. Idag har jag varit väldigt trött.

Igår när jag gjorde smootie var jag så nöjd att jag inte spillt nånstans för ovanlighetens skull. En liten stund senare såg jag en fläck, typiskt. Ett blåbär hade hoppat in innanför linnet o tinat o klabbat på både bh o linne, på mitt nya vita linne dessutom. Ahh. Andreas googlade blåbärsfläckar o jag gick lös på citron o tabort. Dagen efter såg man inte ett spår av fläcken, jättemärkligt, Vart tog den blåröda färgen vägen, den var helt borttrollad. Kanoners.

Det händer massor me Edvin nu. Han e så mycket mer med o ska ha koll på allt. Han e såå glad i Gina. Idag stod han i gåstolen o flinade högt åt sej själv i spegeln. Å så fort jag äter eller dricker nåt vill han också smaka fast han precis ätit. Idag bökade han runt som vanligt på golvet men idag v ar de över tröskeln o in i vardagsrummet.
Idag har han sagt mamma flera gånger, oftast i samband med att han har gnällt o velat ha mat. Det e en social liten kille vi har, han e aldrig tyst när vi e hemma. Det snackas o tjötas i ett. Nån tand har dock inte tittat upp än, men hans högra sida i nederkäken e mer bullig o spänd än den vänstra så snart så...
Idag övade han även på att lyfta rumpan när han låg på mage, händerna har han koll på att flytta. De e bakdelen som ska tränas lite till bara, de kanske e så att han tänker börja krypa iaf framöver.

Nu har det precis bölats färdigt till bebisarna på fyran här ikväll. Nu får det va nog för idag. God natt.


Mina älskade pojkar.


Kommentarer
Postat av: katt

vet du? jag har börjat känna mig som dig... jag spiller heeela tiden... speciellt när det är ngt som inte går bort, o jag har ngt nytt ljust på mig..,. skyller det på graviditeten, man kan bli klumpig av det....



när e det du börjar jobba? snart va.. spännande...

saknar dig otroligt mycket skulle behöva en frida dos snart...

2011-05-03 @ 09:45:10
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0