14 maj

Igår tog Edvin o jag en snabb sväng upp till coop för att inhandla en ny nappflaska. På busseen klev det på en mörkhyad kvinna med barnvagn som ställde sej brevid oss. Guu va Edvin glodde, jag skämdes nästan. De va nå helt nytt för honom, jag undrar vad som rörde sej i hans hjärna.

En bissing e på väg upp. Den e vass som attan men syns knappt alls. Kanske blir en drakulatand när den växt klart. Snart käkar han taccos från golvet oxå.

Igår kväll va de matlagningskväll här hemma. Jag o Edvin, de va ett väldans drag. 15 portioner barnmat fick vi ihop me två olika sorters kycklingrätter. Idag har han provat den ena sorten, o den gick hem, jippii!



Han har börjat upptäcka små små grejer här hemma som ska undersökas i minsta detalj, munnen e de främsta verktyget men tumme o pekfinger ligger tätt därefter. Oftast e de både ock. Små ostsmulor o Ginas hår e mest poppis just nu.

Idag har Edvin o jag varit o tittat på moster Lydia när hon spelat fotboll. Edvin sov mest men han såg de sista kvarten, han verkade mäkta intresserad. Han hejade o tjoade på moster, moster flinade åt honom där ute på plan.


Kommentarer
Postat av: katt

duktig du e som lagar mat

2011-05-15 @ 08:14:05
URL: http://karinkatt.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja väldigt duktig. Jag gjorde smakportioner när Nora var 5 månader (som hon knappt åt). Sen la jag ner totalt ;)

2011-05-16 @ 07:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0